Nu hittade jag den, heter Silvercrest
Info:
Ultraljudsrengörare

IAN: 54386
Egenskaper

för skonsam och grundlig rengöring med ultraljudsenergivågor
Eldriven rengöringsapparat – idealisk för smycken, mynt, glasögon, rakhyvlar, tandproteser etc.
Kan även användas för rengöring av CD- och DVD-skivor – inkl. praktisk plastinsats
Ultraljudsvågor med 46.000 svängningar per sekund (ultraljudsfrekvens: 46 kHz)
Front med kromade manöverknappar och lättläst LED-display med timerfunktion och sekundvisning
Lock med stort fönster och blå LED för belysning av insidan
Tank av specialstål med fyllnadsmarkering
Halksäkra fötter för hög stabilitet
Tillbehör: plastkorg, böjd klockhållare, CD-/DVD-hållare
Kabellängd: ca 1,5 m
Tankvolym: ca 750 ml (max. fyllmängd: ca 600 ml)
Timer-intervall: 90, 180, 300, 480 och 600 sekunder

Manualen finns här: http://www.lidl-service.com/static/2844413/54386_SE.pdf
 
Synd att de tagit in en så liten modell...jag skulle gärna haft en med några liters volym, så man kan köra lite motordelar! :wow:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Du har misstagit dig lite där Paxman, klockan sitter i en speciell hållare som gör att själva boetten hålls ovanför ytan. Endast armbandet körs i tvätten.
 
Mikael_L
Jag som använder mobilen som klocka istället, hur funkar det då?

Följde det med någon mobilhållare?
 
thomasx skrev:
Du har misstagit dig lite där Paxman, klockan sitter i en speciell hållare som gör att själva boetten hålls ovanför ytan. Endast armbandet körs i tvätten.
Må så vara...men jag skulle aldrig våga riskera att köra hela klockan i tvätten...speciellt inte en från Lidl!! Arbetsinsatsen att plocka loss länken understiger helt klart risken att ultravågorna fortplantar sig via hållaren in i boetten och förstör urverket. Jag kommer i alla fall inte köra några precisionsverk alls i tvätten om jag får tag i någon...
 
Paxman skrev:
Synd att de tagit in en så liten modell...jag skulle gärna haft en med några liters volym, så man kan köra lite motordelar! :wow:
Ja den var liten (köpte den igår) men har hört man kan sätta en glasbägare i den och få mera volym på det viset. Ska se om en 1 liters bägare funkar, har sånadära laboratoriegrejer hemma (från sagitta), väldigt användbara till matlagning och allt annat möjligt.
 
Detta är inte ett verktyg med jag måste tipsa om blodtrycksmätaren som Lidl säljer den här veckan! Vi köpte en idag för att den var så billig, 169 spänn!! Jag har nu testkört några gånger och den känns verkligen gedigen. Displayen är nästan lite galet stor med tydliga, lugna, siffror på blått bakbelyst bakgrund.

Märket är "Sanitas" vilket är ett märke seriöst nog för att säljas på apotek.
 
Precis som antroposofiska hittepå- mediciner
 
  • Gilla
Ellagård
  • Laddar…
Har annars köpt lidls fräs och vinkelkap. Får återkomma med recensioner för fräsen har jag plockat isär och den ska byggas in i bord och vinkelslipen har jag inte ens tagit ur förpackningen. Köpte till en såndär kardborreskiva och "sandningsdynor", ska testa på mina gjutjärnsmaskiners toppar och se hur det blir, samma procedur som här:

https://www.youtube.com/watch?v=-uMrVusnaEg
 
mattiasp skrev:
Precis som antroposofiska hittepå- mediciner
Jag har hört att utspätt vatten kan bota törst!
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
M
Ellagård skrev:
Jag har hört att utspätt vatten kan bota törst!
Jag kommer aldrig prova, det verkar för kvacksalveristiskt och konspiratoriskt!
 
Lidls nya format på nyhetsbrevet är katastrofalt, nu visas bara rubriker på vad som är på kampanj mot tidigare då alla saker i kampanjen visades.
Nu får man klicka på en rubrik och komma till hemsidan för att se artiklarna, då kan man lika gärna strunta i nyhetsbrevet och kolla hemsidan varje vecka.

Nån mer som stört sig på detta?
 
Ellagård skrev:
Jag har hört att utspätt vatten kan bota törst!
Ja detta stämmer, men det gäller bara viss törst och om man späder med ex. vodka:)
 
ceson skrev:
Ja detta stämmer, men det gäller bara viss törst och om man späder med ex. vodka:)
Jo jag märkte det var något fel med nyhetsbrevet också, fick ingen bra översyn över det hela så jag orkade inte läsa igenom det.
 
Bezt skrev:
Lidls nya format på nyhetsbrevet är katastrofalt, nu visas bara rubriker på vad som är på kampanj mot tidigare då alla saker i kampanjen visades.
Nu får man klicka på en rubrik och komma till hemsidan för att se artiklarna, då kan man lika gärna strunta i nyhetsbrevet och kolla hemsidan varje vecka.

Nån mer som stört sig på detta?
Jag fick tidigare nyhetsbreven som mail men nu får jag bara matbladet...jag har försökt anmäla mig till specialerbjudandena igen men inte lyckats...så ja, jag stör mig på hur det fungerar nu...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.