Var köper ni era bits? Jag behöver fräscha upp parken lite med framförallt 50 mm som håller för slagskruvdragare vilket inte standardbits gör. Men även standardbits i olika dimensioner.
Vilka är bra? Var hittar ni dem till bra pris?
Wera? Bosch?
 
Wera säljs av Verktygsladan ....billigt?? hyfsat iaf, fast det är bra sortiment....
 
Jag köpte ett DeWalt-kit med slagskruvdragarbits hos Toolstop till bra pris. Nu beställde jag maskiner oxå så jag hade många varor att slå ut frakten på. Lönar sig nog inte för enbart bitsen. Har du kollar Prishammeren.dk? Borde bara vara en femtiolapp i frakt så ifall du hittar något där kan det vara en bra affär.
 
Wera impactor kan jag rekommendera annars,vet inte om dom finns i 50mm dock. Köpte stora satsningar från verktygsladan i våras och har skruvat åtskilliga tusen skruv i sommar utan något nämnvärt slitage. Dock med den reservationen att jag nästan bara använt torxbitsen.
 
Jag köpte ett standardkit från Wera på Bauhaus, valde bort den där varianten som är till för slagskruvdragare på pris/innehåll men jag tycker ändå de verkar hålla bra. Har kört en del altan i sommar och sedan mycket annan skruvning och de ser ut som nya.
 
Wera eller Essve körs här hemma.
Tycker Essve hållit bra, de har 2 olika kit som kommer i förpackning anpassad för Essbox.
 
Kitet jagköpte var PZ2, PH2, TX15, TX20 och TX25 i praktiskt liten hållare som man kan skruva fast på skruvdragaren enligt tips från någon här på forumet.
 
Biltemas bits med 10 års garanti tycker jag är både bra och billiga. Finns både olika satser, 10-pack och 2-pack.
 
dof skrev:
Wera impactor kan jag rekommendera annars,vet inte om dom finns i 50mm dock.
Jodå, det finns 50mm, jag byggde altan förra sommaren och gjorde mig till o köpte 2st T20 till min BTD146:a ifall en skulle gå åt pipsvängen...... men har bara behövt använda en...(y)
 
Kör en hel del på jobbet både med slagskruvdragare och skruvdragare. Kör allt från träskruv till grova självborrande skruvar. Jag kör Wera, har provat annat med men helt värdelösa, Wera är det enda som gäller för mig. Man kan tycka att dom är dyra men när det går 3-4 andra bits på ett Wera bits så är det helt plötsligt Inte så dyrt längre. Ibland är det dyrare att köpa billigt.
 
Tack för alla tips. Det verkar vara Wera Impaktor som gäller. Fanns ju till helt rimligt pris i Sverige också så jag drar väl iväg en beställning så länge. Plockar kanske upp en sats nästa gång jag är i Tyskland.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Har testat Luna, Bahco, Essve, Wera, Bauhaus egna, Hornbachs Egna..

Kan säga att inget slår Weras bits.

Och behöver du inte för slag så är det deras standardbits som gäller.

Tycker att passformen, precisionen och hållbarheten hos Weras bits är oslagbara.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Kan rekommendera Weras julkalender även om det är lite sent för det nu.
Innehåller alla möjliga roliga bits, hållare och mejslar.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.