Nån som har mer info om Garda Alarm och deras upplägg, grundpaketet är ju en bra bas (vad jag hittat ligger det på 189:-/mån i 3 år och uppkopplad till Lövestad för 399:-/årmen vad gäller för utryckning osv?) men vad kostar dom olika delarna vid extra tillval? Likaså om nån har info om deras kostnad för installation...

Tack på förhand!
 
*Bump*
 
Hej! Köpte nyligen av Garda och är helnöjd..
Betalar 499:- i månaden i 36mån o sen endast 399:- per år till larmcentralen.
Installationen fick jag gratis då jag köpte massa extrautrusting :)
Bästa larmbolaget yet, o jag har haft o göra med de flesta! :p
 
Megamus skrev:
Hej! Köpte nyligen av Garda och är helnöjd..
Betalar 499:- i månaden i 36mån o sen endast 399:- per år till larmcentralen.
Installationen fick jag gratis då jag köpte massa extrautrusting :)
Bästa larmbolaget yet, o jag har haft o göra med de flesta! :p
:x499:-!? Då valde du till en hel del eller :rolleyes:...? Vad gick dom extra delarna på som kamera tex?

Det lutar åt dom just nu, det som är lite intressant är vad dom tar för en extra kamera och magnetkontakt tex... Har du själv alla koder förresten (tänkte på installatörskoden)?
 
Nej tog det på 36månaders planen som egentligen är 499, totalt blev det runt 550:- i månaden med all utrustning.
Fanns även för 299:- i månaden i 72mån samt 189:-/mån..
En extra kamera kostade runt 2000:- en extra fjärrkontroll kostade 500:-
Han var världens trevligaste säljare iaf o han bjöd även på 2 fjärrkontroller när jag köpte en extra kamera o en extra magnetkontakt, + fri installation. :D
Hade betalat över 60.000:- hos sector alarm på 10år, här bara runt 20.000:- :p
Vad menar du med installatörskoden? min larmkod? den valde jag själv o ingen annan än jag vet om den..
 
Där ser man... Med kostnadsmedvetenhet så räkna jag på det och den differens där blir med att själv köpa in via svensk åf och själv installera samt uppkoppling mot larmcentral gör att det tar upp mot 10år innan man kommer upp i Gardas kostnader (även inräknat differensen med uppkoppling mot larmcentral)... Så för oss blir det eget inköp med egen installation då det skiljer så pass mycket.
 
RilleRock
Musto skrev:
Där ser man... Med kostnadsmedvetenhet så räkna jag på det och den differens där blir med att själv köpa in via svensk åf och själv installera samt uppkoppling mot larmcentral gör att det tar upp mot 10år innan man kommer upp i Gardas kostnader (även inräknat differensen med uppkoppling mot larmcentral)... Så för oss blir det eget inköp med egen installation då det skiljer så pass mycket.
Det smarta sättet om man inte behöver "fria utryckningar" :cool:
 
RilleRock skrev:
Det smarta sättet om man inte behöver "fria utryckningar" :cool:
Hej Musto
Vilken uppkoppling mot larmcentral har du tittat på? RilleRock skriver "om man inte behöver fria utryckningar", har du hittat något om detta?
// Ivar
 
Vi har Lövestad... Vi ville ha möjligheten att få fotosekvenserna själva förutom larmcentralen och då är Lövestad en av få som man kan ha det med. Sen har dom mycket hög "kred" bland allt o alla man pratat med jämfört med G4S, Securitas, Falck osv...

Tillägg; fria ryck är ju mer att du betalar grymt mycket extra för att ha så kallade fria utryckningar av väktare. Vi räknade som så att OM det skulle bli någon gång inom en låt säga 5-års period att väktare behövde köra ut pga. Vårt slarv eller annat som INTE är inbrott, brand, skadegörelse så är det inte hela världen då kostnaden är runt 1200:-/utryckning (denna summa skiljer beroende på ort o lite andra premisser så där får du kolla vad som gäller för dig). Vid inbrott, brand, skadegörelse täcks detta av vårt försäkringsbolag.
 
Redigerat:
Musto skrev:
Vi har Lövestad... Vi ville ha möjligheten att få fotosekvenserna själva förutom larmcentralen och då är Lövestad en av få som man kan ha det med. Sen har dom mycket hög "kred" bland allt o alla man pratat med jämfört med G4S, Securitas, Falck osv...

Tillägg; fria ryck är ju mer att du betalar grymt mycket extra för att ha så kallade fria utryckningar av väktare. Vi räknade som så att OM det skulle bli någon gång inom en låt säga 5-års period att väktare behövde köra ut pga. Vårt slarv eller annat som INTE är inbrott, brand, skadegörelse så är det inte hela världen då kostnaden är runt 1200:-/utryckning (denna summa skiljer beroende på ort o lite andra premisser så där får du kolla vad som gäller för dig). Vid inbrott, brand, skadegörelse täcks detta av vårt försäkringsbolag.

Lövestad skickar bara ut väktare om de ser någonting på kamerorna, dvs antingen en brand/inbrott.
Då tar självriskreduceringen denna summan.
Annars ringer de ju alltid först o frågar, men om man inte svarar då de ringt o låt säga att svärmor som vattnar blommorna glömt o koden när hon skulle larma av och ingen svarar. Då så kan det kosta en utryckningsavgift mellan 800-1200:- då bara för det då ser ut som ett pågående inbrott o ingen på ringlistan går o nå. DVS VÄLDIGT OSANNOLIKT!
Gillar för övrigt deras nya app visonic2go där även jag kan se kamerabilderna när larmet går igång o därav själv göra en bedömmning av åtgärd/utryckning etc.
De 1000-1200:- för väktartjänst gäller bara om man vill att dom alltid ska skicka ut väktare fastän det inte syns på kamerorna, dvs helt pointless..
 
Till skillnad från många aktörer på marknaden så säljer Garda Alarm ett "ägandelarm".
Detta blir betydligt mycket billigare i längden.
Månadskostnaden baseras på hur många år du väljer att göra avbetalningen på.
Årsavgiften på 399 kronor är till Lövestad larmcentral.
LL samarbetar i sin tur med flera väktarbolag, närmaste väktare kommer till dig vid behov.

Ett nytt bolag som har tagit marknaden med storm.
 
Sanning med modifikation, billigare ja OM man jämför med sin till dagens kostnad på hyrda lösning MEN om man väljer att själv köpa samma delar från annan leverantör i Sverige eller England och göra den busenkla installationen så blir totalkostnaden MYCKET lägre än även Gardas till och med inräknat differensen med kopplingen mot Lövestad. Garda kan ta marknadsdelar hos dom kunder som INTE är intresserade (eller har koll på) av att kolla av marknaden och vad som finns men kommer dom till en kund som har lite koll så faller Garda också...

Letni skrev:
Till skillnad från många aktörer på marknaden så säljer Garda Alarm ett "ägandelarm".
Detta blir betydligt mycket billigare i längden.
Månadskostnaden baseras på hur många år du väljer att göra avbetalningen på.
Årsavgiften på 399 kronor är till Lövestad larmcentral.
LL samarbetar i sin tur med flera väktarbolag, närmaste väktare kommer till dig vid behov.

Ett nytt bolag som har tagit marknaden med storm.
 
Sanning med modifikation, billigare ja OM man jämför med sin till dagens kostnad på hyrda lösning MEN om man väljer att själv köpa samma delar från annan leverantör i Sverige eller England
Om man är på jakt efter samma larm som Garda har, vad heter det? Var kan man köpa det? Förslag på återförsäljare?
 
Kommer att få ett Garda Alarm installerat imorgon. Byter från Securitas Direct (numera Verisure). Är det någon annan här som har fått installatörskod till sitt larm? Ska man be om det? Det är ju ändå mitt larm, jag äger det ju.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.