E
E
Skrivet av: Oskar Niederman

Och en första koll är också bra.
bit.ly/1sd9Uwb
 
E
Skrivet av: Johan

Ogillar prut överlag, Det enda som händer är att kvalitén & kundservicen blir sämre då lönsamheten minskar.

Om en kund sett en billigare vara i ett annat varuhus, köp den där då.
Trogen kund utan strul, Mängdrabatt, javisst. prut, nej tack, det hör inte hemma i detta land.
 
jag prutar gärna. Att pruta betyder inte att man skall vara hotfull eller otrevligt. Det lönar sig att ställa frågan. Om man ringer och någon med "prut hör inte hemma i detta land" svarar då kan man inte få mer än ett nej men i de flesta fall så brukar de flesta ge rabatt några procent till privat personer (inom byggbranschen). Att inte förväxlas med att gå in på ICA och vilja pruta på mjölkpriset.
Man kommer väldigt långt med en trevlig ton och sunt förnuft här i livet.
 
Det finns en hel chokladask av metoder att pressa priser "även i detta land" =) Företagsmässigt brukar man säga att det krävs 4-12ggr så mycket intäkter för motsvarande besparing.
 
G
Har du en byggbutik? Klart att man ska pruta!! Funkar t.o.m hos Bauhaus!
 
G
Det är bara att pruta. Det funkar. Skrev ut lista från den billigaste byggvaruhandeln i min sökning från denna sajt http://bit.ly/1ApG1wA och gick till min lokala XL-bygghandlare. De gav mig samma pris.
 
Har man planerat sitt byggande/renoverade och dessutom kan lagra prylar en tid kan man spara en massa tusenlappar om man inväntar kampanjer. Vi har köpt alla innerdörrar, ytterdörr, kök, vitvaror, badrumsmöbler, badkar etc. då det varit nån form av kampanj hos någon återförsäljare eller tillverkare. Använda villaägare rabatten så ofta man kan är också bra. Och pruta såklart!
 
Åsa Lund
Sök jobb på stället och köp sedan till personalpris 😉
 
L
Alla som är emot att pruta eller förhandla är det för att de inte kan själva. Har ibland diskussionen med folk om att vara snål eller ekonomisk. Jag köper exakt det jag vill ha utan att gå ner i kvalitet. Däremot ser jag till att hitta eller förhandla till mig bästa pris. Det gör stor skillnad och pengar över till annat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.