Hej

Har köpt ett hus med jordvärme. Nu har en fellampa tänds och jag får
Inte ut någon värme. Någon som vet var jag skall börja???? Tacksam för hjälp
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ditt motorskydd är utlöst. Kan vara fel på kompressorn. Motorskyddet återställer du genom att trycka in den svarta knappen bredvid den röda på motorskyddet nedanför din manöverpanel.
 
Börja att kolla så att både varma samt kalla cp snurrar och att ev filter är rent. Får du inga felkoder el dyligt är det svårt att veta ?
 
A
Felkoder?
På den här?
 
Börja med att återställa det dom är utlöst
 
electroluxaren skrev:
Felkoder?
På den här?
Ja inte direkt felkoder men i alla fall nått mera än en lampa som lyser.
 
Har återställt motorskyddet och den har startat igång igen. Tack för tipset. Var och fingrade på den innan men vågade inte trycka så hårt.... Vad e de för
Filter som skall rengöras?
Tack så länge
 
Normalt sitter det filter på både rad returen samt brine nu kanske din vp är DX modell ? men sitter det filter så rengör dom för blir det dåligt flöde är det inte bra. Vad är det för årgång på vp ?
 
Smurfen 72. Var sitter brine och retur. Ursäkta min okunskap. Tack för hjälpen så länge
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Kultur!
R22 som köldmedel, förbjöds i ny installationer 2002, för övrigt ett av de bästa kölmedlen nånsin.
Nu i december är det sista bruknings datum för kommersiella anläggningar innehållande R22.
2015.01.01 får inga system överstigande 3kg driftas kommersiellt.
1988 försvann 380V
Men det står ju 1994?
 
På övre bilden på den ena silverfärgade flex slangen i mitten sitter ett filter det sitter antagligen ett till nånstans.
 
A
jag ser inga avstängningsventiler, risken är ju att det blir blött om man öppnar det
 
Ja utan avstängning finns stor risk att det blir lite blött. Kolla deltat när vp går är det ok så kan man ju hoppas att filtret är rent.
 
Nu har den gått i ett dygn och ger bra värme. Bara att hålla tummarna.... Tack för all hjälp. Fattar tyvärr inte hur man skall rengöra filtret utan att de kommer läcka?!
 
Tack för all hjälp förra gången. Har fungerat kanon fram tills nu. Nu
Lyser fellampan igen och pumpen går aldrig. Säkringen till motorskyddet har inte löst ut. Bredvid motorsskyddet sitter något annat som ser suspekt ut. Håller jag inne de svarta knapparna startar pumpen igen. Vi drog ner alla radiatortermostater igår det kan vara till någon ledtråd.

Hoppas man får lila proffsig hjälp denna gången.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.