S
under min tid i göteborg. så städade dom gatan en gång veckan eller om det var månaden.
då skulle alla bilar bort på gatan. man kunde inte stå där och lasta ur fem minuter utan att parkeringsvakterna kom och började klaga.

sen på tal om parkering. gång på gång på träffade vi folk som flyttar på koner framför containers fast dom var öppna.
och om vi beställt tömning och fixat så att det var tomt för lastbilen framför.
så ringde chaufören sa till oss att det står bil framför. å att det blir ingen tömning. men ni får betala resan ändå.
 
Jag åkte på E6an för ett tag sedan där arbetade dem på ena filen så där hade de parkerat flera lastbilar asfaltläggare och en sådan där grej som plattar till asfalten, asså fattar inte varför, det var flera meter till där dom jobbade
 
Redigerat:
Kunde vi så skulle vi parkera i hallen hos kunden.
 
  • Gilla
Uffe A och 9 till
  • Laddar…
Mmm...jag såg en ambulans en gång på gården precis framför en port. Jag vet inte om dom gjorde ett besök bara eller bar upp något för dom hade inget mer än sina väskor när dom kom ut...helt onödigt att ställa sig där när det kan ha varit ledigt någonstans på gatan.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Ja herregud... Att folk försöker utföra ett arbete som dessutom folk knappt vill betala för är ju inte förståeligt :(

De enda människor som orkar lägga energi på och gnälla om sådant här är de människor som har rent för mycket fritid och inte har nåt jobb att sköta !!!

Blir bara trött...are !!
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
EyEr0n skrev:
Kunde vi så skulle vi parkera i hallen hos kunden.
Haha Så sant! (y)

//Patrik
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Hos oss så har vi en skriven policy-parkera så nära port som möjligt, gärna lite snett, samtliga parkeringar ska visa att här jobbar vi, och vara bra ur reklamsynpunkt. Kör vi servicejobb på tak, fasader, då spärras gångbanan av med firmabilarna massa band osv, även i stan:)

Vi får till o med utskällningar om man försöker gömma bilen:)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Ja herregud... Att folk försöker utföra ett arbete som dessutom folk knappt vill betala för är ju inte förståeligt :(

De enda människor som orkar lägga energi på och gnälla om sådant här är de människor som har rent för mycket fritid och inte har nåt jobb att sköta !!!

Blir bara trött...are !!
Amen.

Nu börjar det bli länge sedan jag härjade i byggsvängen men visst f-n parkerade man så nära det gick, och som kund vill jag inte betala någon för att springa långt till en bil.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
LAINE skrev:
Hos oss så har vi en skriven policy-parkera så nära port som möjligt, gärna lite snett, samtliga parkeringar ska visa att här jobbar vi, och vara bra ur reklamsynpunkt. Kör vi servicejobb på tak, fasader, då spärras gångbanan av med firmabilarna massa band osv, även i stan:)

Vi får till o med utskällningar om man försöker gömma bilen:)
Om det är målet tycker jag ni hantisar får skärpa er. Ni lirar i knatteligan jämfört med Finsk Hemtjänst och allt vad fasen dom heter. Där borde ni gå i parkeringsskola!
 
Jag är hantverkare. När jag ställer mig på en vanlig parkeringsplats en bit från arbetsplatsen brukar kunden gnälla över att det tar tid att hämta verktyg och material från bilen, att jag borde stå närmre.
När jag parkerar närma gnäller folk att jag står där man inte får och är ivägen.
Jag kan aldrig göra någon nöjd..
 
  • Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Jag är inte hantverkare men ska jag bära in och ut en massa saker parkerar jag givetvis så nära porten som möjligt, men försöker ändå att inte hindra onödigt mycket. Det är okej att vara lite ivägen ibland.

Sämst av alla på att parkera är parkeringsvakterna, men det är ju inte så konstigt då de knappast lär bötfälla sig själva.
 
När jag jobbade som hantverkare (för 20 år sen) så parkerade jag nära för att lasta ur alla verktyg och saker ur bilen och sen körde jag och ställde bilen på en vettig parkeringsplats.
 
  • Gilla
Tomasoanna
  • Laddar…
Nerre skrev:
När jag jobbade som hantverkare (för 20 år sen) så parkerade jag nära för att lasta ur alla verktyg och saker ur bilen och sen körde jag och ställde bilen på en vettig parkeringsplats.
Låter klokt men idag skulle någon ha snott alla prylarna mellan det att du lastade ur och parkerade... :(

Den som kommer på en lösning på detta som gör alla nöjda är nog en kandidat för nobelpriset.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Att ha synpunkter på andras bilkörning/parkering är att öppna Pandoras ask. ;)
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Låter klokt men idag skulle någon ha snott alla prylarna mellan det att du lastade ur och parkerade... :(
Du menar att nån inne hos kunden skulle ha snott grejerna jag ställde in där?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.