Moving
Mats_Andersson skrev:
Hela den där mäklarfirman verkar lite rolig, under ett objekt man har som annonseras som "Kanske till salu" så kan man få både inomhus och utomhusgarage !
Det var väl mindre konstigt, garage i huset och ett utanför.
 
Moving
Avemo skrev:
Jag tycker att det som gör det hela underhållande är annonsen snarare än huset. Ytterst få bilder och ytterst sparsam information. Om man inte anser sig behöva skriva något utförligt därför att bilderna talar för sig själva får man väl presentera några fler bilder också. Det känns som om mäklaren inte ens försöker beskriva objektet.
Dom kanske är rädda för tjuvar och snokande grannar, man kan se samma för andra dyra hus. Kollade ex. ett av familjen Wallenbergs hus till salu, där fick man inte se mkt.

Bilder kostar pengar men annars är det ofta massor.
 
Fast om det stämmer att tomten består av 3 tomter, med den utsikten. Så skulle man nästan kunna riva och sälja tomterna för den summan.
 
Det är ju inte direkt Danderyd vi pratar om, tror inte ens den bästa utsikten kan motivera nästan 6 mille för en tomt i detta området.
 
Inte ens wanna be områden som Täby har de priserna :)
 
Moving
Stefan N skrev:
Det är ju inte direkt Danderyd vi pratar om, tror inte ens den bästa utsikten kan motivera nästan 6 mille för en tomt i detta området.
Max. hälften för en bergknalle där. En vanlig normal tomt kan kosta 1½. Sjöutsikt i Djursholm kostar en miljon extra. Svårt för nyrika att tänka klokt ibland. Jag skulle inte bo där gratis, möjligen utan barn om man kan hålla ligister borta.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det var väl ett helt ok hus ?
Inte alls min smak, och definitivt inte min prisklass, men rätt lika andra drömhus i samma klass som man har gluttat på :)

Däremot...grunden till alla bostäder: Location, Location, Location...totalmiss om man känner till Stockholm lite enligt mig.
Och som sagt en tomt på 2000 kvm kan inte vara värd mer än max 1 Mkr där ?

/K
 
Ingen, ingen, ingen som har 17 mille att spendera skulle köpa en bostad där, Stocksund, Bromma eller Lidingö så hade det nog funnits fler köpare
 
Kanske inte någon som har 17 tvättade millar att spendera, men det finns ju andra typer av pengar som bränner i diverse fickor ;)
 
En och annan miss i marknadsföring samt otydlig beskrivning - håller med helt..
Jag kommer nog att få en & annan kommentar för att jag försvarar objektet, området & människorna som bor där & förmodligen är detta för att du känner dig träffad av det jag nämner, dock är det inte en kritik utan ett konstaterande.

Området gränsar mot Stockholm stad, har bra kommunikationer, fina naturområden och läge läge läge förvisso men läget har ett oförtjänt dåligt rykte som några mkt nedvärderande förortsungar och deras föräldrar i bla Danderyd, Lidingö, Täby och Solna gärna spär på med elaka kommentarer för att själva vara förmer och jag blir ledsen när en del av dessa människor framställer sig som viktigare och bättre än andra svenskar pga olika anledningar!
Vill avsluta med att påminna er om: Majoriteten av världens befolkning och dyra fastigheter finns söder om slussen..
Jag är inte anonym men irriterad på översittares smutskastning & står för detta / Christian From i Gamla Enskede
 
  • Gilla
osociala jävel och 1 till
  • Laddar…
Moving
Christian From skrev:
En och annan miss i marknadsföring samt otydlig beskrivning - håller med helt..
Jag kommer nog att få en & annan kommentar för att jag försvarar objektet, området & människorna som bor där & förmodligen är detta för att du känner dig träffad av det jag nämner, dock är det inte en kritik utan ett konstaterande.

Området gränsar mot Stockholm stad, har bra kommunikationer, fina naturområden och läge läge läge förvisso men läget har ett oförtjänt dåligt rykte som några mkt nedvärderande förortsungar och deras föräldrar i bla Danderyd, Lidingö, Täby och Solna gärna spär på med elaka kommentarer för att själva vara förmer och jag blir ledsen när en del av dessa människor framställer sig som viktigare och bättre än andra svenskar pga olika anledningar!
Vill avsluta med att påminna er om: Majoriteten av världens befolkning och dyra fastigheter finns söder om slussen..
Jag är inte anonym men irriterad på översittares smutskastning & står för detta / Christian From i Gamla Enskede
Tja bodde jag i en lägenhet vid Nynäsvägen skulle jag hellre flytta till denna villa, annars vill folk hellre bo i en villa i Gamla Enskede där priserna är höga.

Vårby Gård borde tillhöra Sthlm men är i Huddinge med högre kommunalskatt och tillhör dess sämre områden med massvis av kommunala hyreshus. Jag har själv bott i Skärholmen och handlade i Vårberg. Fåtalet här kommer nog från fina dyra områdena så vi vet att välja, speciellt om man har barn och ska hitta bra skolor i närheten. Det har du nu och jag men där vet jag ingen.

Ägaren där kommer från "MENA" liksom den som har ett hus för 14 miljoner i närheten och också omskrivs här. Har man barn i den språkgruppen kan det kännas mer trivsamt där än i snobbigare områden.
 
Moving
Plåthuset skrev:
Kanske inte någon som har 17 tvättade millar att spendera, men det finns ju andra typer av pengar som bränner i diverse fickor ;)
Som den som byggde huset och kanske bor i närheten redan.
 
Moving skrev:
Samma mäklare, ägs av 2 högavlönade irakier.

[länk]
Vis av erfarenheten skall jag inte skriva något om mina intryck av objektet i fråga.
Då får man ju bara forumets självutnämnda moralpoliser efter sig,
som börjar hojta om avundsjuka och jantelagar.
I någon slags märklig strävan att alla skall tycka lika :p

Men i mäklarannonsen står det
...insynsskyddad tomt höjer nivån ytterligare
Insynsskyddad?
Där finns ju inte ens en häck som skymmer insynen :confused:
 
Moving
KnockOnWood skrev:
Vis av erfarenheten skall jag inte skriva något om mina intryck av objektet i fråga.
Då får man ju bara forumets självutnämnda moralpoliser efter sig,
som börjar hojta om avundsjuka och jantelagar.
I någon slags märklig strävan att alla skall tycka lika :p

Men i mäklarannonsen står det


Insynsskyddad?
Där finns ju inte ens en häck som skymmer insynen :confused:
En bit av baksidan kanske men det är helt galet läge för det priset, som det andra dyra dom har i Vårberg och tycks bero på att frun jobbar intill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.