Moving
Poxeman skrev:
"Inga fler ord behöver skrivas utan jag låter bilderna tala och fantasin flöda."

Men då kunde det ju vara bra att ta bort den sjukt fula kabeldragningen i poolen, lövblåsa uppfarten, ta bort presenningen vid utepoolen och lägga dynor i hammocken.
Såg ut som att någon packat ihop och flytt landet.

Ingen utepool, det är nog taket på innepoolen under jord som kanske läcker.

Huset är överfört på sonen och ingen är folkbokförd där.

Tänk er denna med en massa is och snö.
 
Moving
KnockOnWood skrev:
Samtidigt skäms jag en smula för vad jag skriver :surprised:
Avunden lyser väl igenom så det skriker.
Men jag skulle uppriktigt sagt inte vilja byta.

Kanske bättre avsett för någon som har sjölejon som husdjur (eller sälar).
Men 3 sovrum är löjligt och vilka konstiga glasdörrar till sovrummet nere, om man inte ska ha porrshow?

Jag skulle inte bo där om det var gratis, möjligen som fritidshus.
 
Moving
Dalbotös skrev:
Det där huset har varit med här förut men då i en annons med väldigt mycket färre bilder om jag inte är helt ute och cyklar.
Till salu förut ja och osålt, finns även tråd i Flashback.
 
Moving
Avemo skrev:
De tycks vara ganska folkskygga.


På baksidan räcker det inte att vara avskärmad av en klippbrant, utan det behövs också ett högt järnstaket med taggtråd högst upp.

Jag är avundsjuk på utsikten.
De har en islamsk skola som tagit ut stora ersättningar men snålade så den stängdes ett tag. Man ville kanske inte visa vart pengarna gått.
 
Min åsikt om huset kan sammanfattas med smaklöst och opersonligt.

Hade gärna haft en motsvarande spa/pool hemma hos mig, men i övrigt tycker jag inte det är särskilt imponerande. Jag har otroligt svårt att se att någon skulle vilja köpa ett hus för 17 miljoner i det området, i synnerhet detta hus. Det verkar även som att mäklaren är av denna uppfattning, ingen större ansträngning har gjorts från hans sida.
 
Ja, 17 mille för att bo i Vårby? Lycka till med det......
 
17 mille??? Det behövs säkert 2 till för att få ordning på allt.

Jag har ett motsvarande hus i storlek med pool etc. Vår driftskostnad är närmare 36000 per år.

Dessutom är det fruktansvärt fult. Med 2 milj för renovering så kan man nog få till det men man kan inte flytta det från Vårby...
 
Sjukt smaklöst och fult. 17 miljoner, haha. Skulle inte betala en spänn för det där.
 
Känns lite som amerikansk smaklöshet som ligger bakom designen. Men det går nog få riktigt fint och bra med en det (dyra) renoveringar.
Men är det bara jag som tycker det ser ut som fusktegel?
 
hempularen skrev:
Jo jag reagerade på den också. Ger ett intryck av att mäklaren aldrig sett ett klinkersgolv, och blir impad av "fina firmanamn" eller räknar med kunder som blir det. Jag skulle känna mig lite dum om jag åkte och tittade på huset, beskrivningen av en tänkt kund känns direkt förolämpande.
Hela den där mäklarfirman verkar lite rolig, under ett objekt man har som annonseras som "Kanske till salu" så kan man få både inomhus och utomhusgarage !
 
Jag förstår inte rikigt vad som är tokigt med detta hus? Alla hus behöver inte vara lådor, alla planlösningar behöver inte vara småkyffen inredda med förvaringsmöbler från ikea.
Läget kan jag inte uttala mig om, känner inte till omgivningarna.
 
  • Gilla
Christian From
  • Laddar…
Jag tycker att det som gör det hela underhållande är annonsen snarare än huset. Ytterst få bilder och ytterst sparsam information. Om man inte anser sig behöva skriva något utförligt därför att bilderna talar för sig själva får man väl presentera några fler bilder också. Det känns som om mäklaren inte ens försöker beskriva objektet.
 
Troligtvis ett försök att förstärka airen av exklusivitet.
Å andra sidan, texten i mäklarannonser brukar jag på sin höjd skumma igenom för att sedan bilda mig en uppfattning på plats. Kommer man så långt att man funderar på affär får man läsa lite mer noga.
 
Moving
Fotografen skrev:
Jag förstår inte rikigt vad som är tokigt med detta hus? Alla hus behöver inte vara lådor, alla planlösningar behöver inte vara småkyffen inredda med förvaringsmöbler från ikea.
Läget kan jag inte uttala mig om, känner inte till omgivningarna.
Jag tycker det är maffigt utanpå, men har för lite sovrum, fel läge, fel pris och är inte så stort ovan jord egentligen. Vill gärna ha ett liknande som passar en svensk barnfamilj.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.