image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vet hur jag kan ta reda på huruvida vi har luftspalt eller träreglar mot direkt källarvägg i vår bastu? Det är väggen till höger i bild. Snickaren som byggde får jag inte tag på, förrförra ägaren som gjorde bastun.

Besiktningsmannen sa att vi hade reglar mot väggen, jag tvivlar på det då det låter ihåligt längs väggen och ingen snickare kan väl vara så okunnig? Den byggdes runt 2006 +/- 2 år.
 
blob skrev:
[bild]Någon som vet hur jag kan ta reda på huruvida vi har luftspalt eller träreglar mot direkt källarvägg i vår bastu? Det är väggen till höger i bild. Snickaren som byggde får jag inte tag på, förrförra ägaren som gjorde bastun.

Besiktningsmannen sa att vi hade reglar mot väggen, jag tvivlar på det då det låter ihåligt längs väggen och ingen snickare kan väl vara så okunnig? Den byggdes runt 2006 +/- 2 år.
Alt 1. sviktar väggen om du trycker vid regeln så har du spalt, sviktar den inte har du regel mot betongen..alt 2 Borra ett hål bredvid regeln och känn efter med najtråd om du kommer runt regeln, förslagsvis under laven, plugga igen hålet med en träplugg. (y)
 
Inget svar på din fråga, men är det något problem med väggen?

Och citat; "Besiktningsmannen sa att vi hade reglar mot väggen, jag tvivlar på det då det låter ihåligt längs väggen och ingen snickare kan väl vara så okunnig?"

Om du har reglar mot väggen så ska det låta ihåligt för panelen är sedan spikad på reglarna, så det verkar stämma rätt bra vad Er besiktningsman har sagt.
Och med stående panel så sitter är det kanske ett horisontellt regelverk.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.