Hej,

Skulle behöva lite tips pa snygga badrumsdesinger.

Har en lägenhet pa gang som ska sta klar sommaren 2007 och har nu möjlighet att fritt välja kakel och övrig inreding i badrummet. Första gangen jag är med att utforma ett bygge och har förstatt att utbudet av kakel är enormt efter att ha besökt diverse butiker och web sidor. Rummet är 2 m brett och 3m djupt och mäter saledes 6 kvm, takhökjd 2,7 m. Övriga lägenheten är i ett "modernt" stuk, ljus och rymlig och ligger nya omradet Västra Hamnen i Malmö. Stor balkong ut mot havet och en mindre balkong pa baksidan med fri sikt pa Turning Torso.

Är ute efter en design som harmoniserar med själva lägenheten och dess omgivningar och funderar pa vita, blanka 30x60 vattensagade plattor för vägg och 30x30 antracit klinker pa golv.

Min fraga är nu om 30x60 plattor pa vägg är ok i ett badrum pa 6 kvm? Och med tanke pa takhöjden pa 2,7 m, bör jag ha liggande plattor eller ställa pa högkant?

tackar !

/ Andy
 
Tror det blir bra. Min granne som har 2.80 i takhöjd och ca 3kvm gjorde om sitt badrum med sådana plattor och det blev jättesnyggt.
 
Hej,
Gud så roligt att flytta till västra hamnen till nybygge! Avundas dig verkligen! Själv bor jag i slottstaden i Malmö i en BR-3:a. Den är byggd 1946 så jag måste fixa badrummet och köket nu och det är INTE roligt i en gammal lägenhet. Vill också ha en ny fin som din. Ligger den ute vid Scaniplatsen eller?
 
Om du har tänkt att ha fall i badrummet så blir det svårt att lägga 30x30.
Själv gillar jag inte dessa stora plattor, snart blir de mindre, och då blir badrummet omodernt.
I vårt senaste badrum satte vi vita, vågiga 20x25, på högkant. 79 kr/m2.
På golvet lade vi en grön klinkers 10x10 från Höganäs ca 600kr/m2 för den.
Till detta blank handdukstork och skåpsluckor och bänk i oljad björk.

Det känns som om det både är modernt OCH klassiskt med detta.
Själv har jag ingen aning om var du bor, men det var ju inte det som var FRÅGAN heller. ;)
mvh
greenbay
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.