Moving
specialhus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


http://www.sthlmfast.se/till-salu/objekt/?obj=OBJ26283_1347761306#

Tjusigt men för lite rum, fel plats och för dyrt. Men byggt för lättförtjänta pengar.

Dåligt med bilder och inget mått på poolen som ligger under mark för att klara bygglovet.

För 17 mille skulle jag köpa i ett barnvänligare område med snobbar eller bygga i ett vettigare område.
 
Redigerat av moderator:
Driftskostnad 5 000 kr/år :cool:
Ingår klor till badbaljan då tro?
Det räcker väl knappt till prenumerationen på Sköna Hem...
 
  • Gilla
oliva och 1 till
  • Laddar…
Moving
KnockOnWood skrev:
Driftskostnad 5 000 kr/år :cool:
Ingår klor till badbaljan då tro?
Det räcker väl knappt till prenumerationen på Sköna Hem...
Oseriösa ägaruppgifter och mäklare, även om ingen bor där så ser det mer ut som en månadskostnad. Eller så har de stängt av allt?
 
  • Gilla
Lidd
  • Laddar…
O
I samma "kolumn" stod det nått om vinter... så om driftskostnaderna är 5000:- per halvår så blir det 10000 låter mer rimligt men fortfarande långt ifrån rimligt....
Men de är förstås.... De kanske bara har 2 rum uppvärmda... badrum och kök.... :)
 
Formuleringen om tomten är också lite udda. Det står dels att "det hör till" två ytterligare tomter på 2000kvm vardera, som säljs separat.

Ochå står det att tomten är 6000 kvm, men består av 3 olika styckade tomter som kan säljas av.

Beroende på hur man tolkar det så finns det 10 000 kvm, där 2 x 2000 säljs separat. Eller så består tomten av 6000 kv,, men bara 2000 kvm ingår i priset. Och så kan man tolka det på några fler sätt.

Mäklarens text om objektet är lite skrattretande, ser ut som den elmanövrerade grinden är den viktigaste egenskapen man får för 17milj...
 
hempularen skrev:
...

Mäklarens text om objektet är lite skrattretande
...
Ja, eller denna lilla pärla
Allt klinkergolv är tex importerat och kontrollerat av en exklusiv firma från Italien.
OT, men mitt snorbilliga kakel (inköpt på Biltema) som sitter i köket är tillverkat i UAE = Förenade Arabemiraten.
Jätteexklusivt med andra ord :)
 
  • Gilla
Ulric
  • Laddar…
Jo jag reagerade på den också. Ger ett intryck av att mäklaren aldrig sett ett klinkersgolv, och blir impad av "fina firmanamn" eller räknar med kunder som blir det. Jag skulle känna mig lite dum om jag åkte och tittade på huset, beskrivningen av en tänkt kund känns direkt förolämpande.
 
"Inga fler ord behöver skrivas utan jag låter bilderna tala och fantasin flöda."

Men då kunde det ju vara bra att ta bort den sjukt fula kabeldragningen i poolen, lövblåsa uppfarten, ta bort presenningen vid utepoolen och lägga dynor i hammocken.
Såg ut som att någon packat ihop och flytt landet.
 
  • Gilla
Apocalypsen
  • Laddar…
Samtidigt skäms jag en smula för vad jag skriver :surprised:
Avunden lyser väl igenom så det skriker.
Men jag skulle uppriktigt sagt inte vilja byta.

Kanske bättre avsett för någon som har sjölejon som husdjur (eller sälar).
 
Håller med i stort. Men fan det var en hemmapool (spa)av rang!!!!!!
 
Det där huset har varit med här förut men då i en annons med väldigt mycket färre bilder om jag inte är helt ute och cyklar.
 
De tycks vara ganska folkskygga.
Här har man med sitt insynsskyddade läge skapat en plats där du helt fritt kan vandra runt på den 6350 kvm stora tomten utan att stöta på någon granne eller förbipasserande.
För att kunna ta sig upp till huset som är väldigt högt beläget så passerar du eldrivna gallergrindar som styrs från huset. Du ser inte huset från vägen utan måste köra en bit upp genom passagen för att kunna ta del utav det.
På baksidan räcker det inte att vara avskärmad av en klippbrant, utan det behövs också ett högt järnstaket med taggtråd högst upp.

Jag är avundsjuk på utsikten.
 
Moving
Mattias Axelsson skrev:
Det står per månad vinter som kommentar.
Ser det nu och är en ovanlig skrivning då det ska finnas Energideklaration enligt lag.
 
Moving
hempularen skrev:
Formuleringen om tomten är också lite udda. Det står dels att "det hör till" två ytterligare tomter på 2000kvm vardera, som säljs separat.

Ochå står det att tomten är 6000 kvm, men består av 3 olika styckade tomter som kan säljas av.

Beroende på hur man tolkar det så finns det 10 000 kvm, där 2 x 2000 säljs separat. Eller så består tomten av 6000 kv,, men bara 2000 kvm ingår i priset. Och så kan man tolka det på några fler sätt.

Mäklarens text om objektet är lite skrattretande, ser ut som den elmanövrerade grinden är den viktigaste egenskapen man får för 17milj...
Den står under Huddinge och tomterna finns inte till salu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.