Råkade tappa ett vasst föremål på min induktionshäll "Tydlig" från IKEA. Det blev ett liiiiiitet hål av det. Nu är frågan om jag kan använda hällen eller om den måste lagas på något sätt. IKEAs support kunde inte direkt svara på det. Dom sa däremot att en spricka kan växa med tiden. Men dock kändes supportpersonen väldigt oproffsig i övrigt så vet inte vad jag ska tro på.

Så här slutade den chatten:

Skärmklipp 2014-12-02 18.39.56.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är sprickan:

indu_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


indu_2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


indu_3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


indu_4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade struntat i det där.
 
Okej. Jo det känns ju som man borde kunna strunta i det. Lite synd att den är på en platta, det kanske repar kärlen tänker jag också.

Men vilket typ av företag är det man kontaktar för en eventuell reparation? Elektriker?
 
Det är väl inte någon spricka.
Och inte något "hål" heller.

Det är ju bara ett litet märke, en pytteliten skärva har slagits ur.

Inget att bry sig om!
 
De har ingen befogenhet att säga bu eller bä, maila IKEA istället, de kanske är snälla och erbjuder någon lösning eller rabatt annars kör på, du ska väl ändå ha en ny om tio år.
 
Det där är helt och hållet ett estetiskt problem. Jag tror inte att det kommer att repa dina kastruller, och om det ändå skulle göra det vet jag inte vad problemet är. Undersidan på en kastrull måste vara ett av de ställen där repor stör minst.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Skönt att veta att det inte är någon fara!

Jag tolkar era svar som att det här inte är någon typ av skada som kommer växa av sig själv eller så? Om det bara är estetiskt så är det helt klart störande, men går att leva med.

Jag tycker inte det borde repa. När jag drar med ett finger på det så känner jag ingenting.

Tack för snabba svar gott folk :)
 
Man borde kunna lägga i sånt man använder för att laga vindrutor på personbilar?
 
Om ett sånt material klarar hög värme? Så störande att man inte vet vem man ska kontakta när en sån här sak händer. :/
 
Ingen mer än jag som stör sig på att Ikea bara avslutar chatten mitt i samtalet?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Man lagar detta genom att byta ut skivan, tvivlar på att Ikea har reservdelar. Så lev med det eller köp en ny häll
 
huggan skrev:
Ingen mer än jag som stör sig på att Ikea bara avslutar chatten mitt i samtalet?
Det kan ju lika gärna vara ett tekniskt fel.
 
Nyfniken skrev:
Det kan ju lika gärna vara ett tekniskt fel.
Fin tillfällighet när det blev lite kritik då.
 
Har nu testat koka ägg med kastrull på skadeområdet. Gick bra. Tyvärr hör och känner man dock kastrullbotten repas mot av skadan när man drar den över.
 
peterwesterlund skrev:
Har nu testat koka ägg med kastrull på skadeområdet. Gick bra. Tyvärr hör och känner man dock kastrullbotten repas mot av skadan när man drar den över.
Kastrullerna kommer slipa ner glaset. Inte tvärt om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.