P
Håller på o tar in offerter för fönster byte samt tak, första hantverkaren sa att jag skulle prata med en fönsterfirma, tex mockfjärds eller elitfönster för dom va billigare än en snickare,när jag sen ringde en annan firma som har hjälpt mig tidigare med jobb så vart det tvärtom,, att fönster firmorna är superdyra och snickare billiga!

jag litar så pass mycket på båda för första firman har jag haft praktik hos och han va så himla bra att ha att göra med, men jag antar att han inte ville ta på sig det jobbet.. sen den andra firman som jag är så pass nöjd med!

vad tror ni? hur ligger det till? vet inte hur prisbilden ser ut hos tex mockfjärds

Tack på förhand!
 
Hej! Det fungerar nog med båda. Se till att ta referenser ovh kontakta dem för att höra resultat. Jag anlitade en byggfirma för att sätta fönstren, upplevde dem som mycket seriösa. Men det tog 1,5 år för dem att bli klara, pga av strul med leveranser, fel fönster, fel utfört montage så de första fönstren fick monteras om när en ytterligare snickare anslöt till "bygget" etc etc. Så skulle jag köpa nya fönster igen, skulle jag ta en ren fönsterfirma då de pysslar med detta dagligen och troligtsvis har något bättre kontakt med leverantör och monterar efter de senaste råd och rön från tillverkaren. Likaså med takbyten, kör på rena takfirmor. Kan dock vara dyrare, men jag tror slutresultatet blir bättre!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.