Monterade ett Ikeakök i helgen och köpte allt från Ikea så det skulle bi så smidigt som möjligt. hmm

Vad är det meningen att den helintegrerade diskmaskinen ska stå på? Just nu står den ju direkt på golvet och köksluckorna är direkt mot golvet. Istället har vi ett rejält hålrum ovanför diskmaskinen.

/Kristina
 
A
går det inte att skruva upp fötterna???
 
Hittade bara fötter på framsidan av diskmaskinen. Är iaf 8-10cm den behöver höjas. Tänkte om någon nyligen monterat en från ikea och kan dela med sig av hur de gjorde. :) Diskmaskinen vi köpte heter Skinande.
 
10 cm ? Då får du köpa hockeypuckar och ställa den på !
 
  • Gilla
alicer och 1 till
  • Laddar…
Får kolla om det finns någon sån skruv på vår diskmaskin och hur mycket den går att höja. Är bara det att jag inte ens såg något "ben" som kunde skruvas ut där bak. Diskmaskinen är 30mil bort i stugan så kan kolla först till helgen.

Att det blir 3-4cm glapp där uppe kan jag köpa, kan fixa det snyggt med täckskiva. Men vill inta ha diskmaskinen så lågt som den är nu.

/K
 
Det finns ett ben bak som justeras med skruvdragare framifrån!
 
AnneFi
Vi satte upp vårt kök i helgen och har en ganska ny maskin som vi inte ville byta.

Vi har fått ställa vår DM i botten och får köpa en täckskiva till hålet över. Antagligen det som kommer att se snyggast ut då vi har rostfri front.
 
Det är lite krångligt, men det är bara att börja skruva på frambenen. Tog lite tid när jag gjorde det härom veckan.
 
Gjorde du det på en Ikea diskmaskin? Frågade just på Ikes chatt och tydligen ska benen gå att skruva ut 6-8cm så sockeln får plats. Gäller nu bara att jag hittar skruven som skruvar ut benet bak. Vi såg som sagt inte ens ett ben när vi kollade efter sist. :p

/K
 
  • Gilla
Hanna Isaksson1
  • Laddar…
A
Ser ut som en blank skruvskalle för kryssmejsel.
Skruven är lång och sträcker sig framifrån läns hela bottnen brukar synas på undersidan
 
S scim skrev:
Det finns en fot i mitten av maskinen baktill som justeras med skruvmejsel på framsidan via en axel, se sida 9 här:

[länk]
Tack för hjälpen! IKEA:s manual är omöjlig och supporten fattade inget.
 
Jag monterade två diskmaskiner från ikea för någon vecka sedan. På mina gick det även att justera höjden på själva fronten genom att hålla den på en viss höjd och dra åt en skruv på varje sida om luckan. För mig var det ett måste att höja fronterna en aning för att inte fronten skulle klämma medföljande gummiduk när den öppnas. Den mesta justeringen blev dock på benen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.