Jag har i helgen lagt en order på ett basturum, alltså en slags byggsats man köper och bygger upp till en komplett bastu.
Började fundera: Borde inte denna vara ROT-berättigad? Alltså: Visst är det en slags byggsats, men den skall ju installeras fast i mitt hem. Och någon har lagt ner arbetstid på att bygga denna byggsats.

Någon som vet eller har en passande länk med info? Jag har letat både här och på nätet utan napp..


Roger
 
Precis som du inte får RUT för kemtvätt får du inte ROT för något som inte utförs på plats i fastigheten.
 
ROT gäller enbart för arbete som Du betalar för, dvs det framgår av din faktura att arbetstid finns specificerad och kan redovisas av företaget till skatteverket.
 
En lustig grej är att om glasmästaren kommer hem och renverar fönster hos dig får du ROT men om du tar med en fönsterbåge till samma glasmästare blir de inte ROT.

Vet inte vad som händer om han skulle göra jobb både hos dig och på sin firma, antar att det måste splittas en ROT-del och en o-ROT.
 
Ok. Dead end där. Men tack i alla fall för input! ;)

Roger
 
Barnrikehuset skrev:
En lustig grej är att om glasmästaren kommer hem och renverar fönster hos dig får du ROT men om du tar med en fönsterbåge till samma glasmästare blir de inte ROT.

Vet inte vad som händer om han skulle göra jobb både hos dig och på sin firma, antar att det måste splittas en ROT-del och en o-ROT.
Finns flera områden, t.ex.plåtslagare som kan göra arbeten både på plats och i verkstad. Sedan hur man redovisar var och hur arbetet utförs är en intressant fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.