Hej!

Ska ta ner ett IKEA kök på måndag och undrar vad som går fortast.

1. Att riva ner allt med hjälp av kofot och slägga
2. Skruva ner allt
 
Att få ner det gamla köket lär gå snabbast med kofot och slägga.

Men sannolikt på bekostnad av att det blir mer jobb att ordna underarbetet för det nya köket...

Jag skulle skruva.
 
Sådär har mina tankar gått också efter att ha rivit ett kök innan. Det blir en jädra massa klumpar av tegel, betong osv som lossnar från väggen och förstör för den nya "skenan" som ska upp.

Skruva ner det...lär ta en jäkla tid, siktar på en dag.
 
Jag skulle också skruva.

Skruvar du, så finns en möjlighet att få en slant för den gamla inredningen. Finns många som uppskattar en billig köksinredning till garaget eller snickarboden.
 
Har du otur med kofot och slägga så skadar du något som tar mycket tid att reperera. Skruvar du tar du inga risker.
 
thomas33 skrev:
Jag skulle också skruva.

Skruvar du, så finns en möjlighet att få en slant för den gamla inredningen. Finns många som uppskattar en billig köksinredning till garaget eller snickarboden.
Det där tänkte jag inte på! Ska genast lägga in en annons på blocket. Kan man ta 50kr per skåp?
 
injonil skrev:
Har du otur med kofot och slägga så skadar du något som tar mycket tid att reperera. Skruvar du tar du inga risker.
Det blir till att skruva :D Tack för svar
 
Det är ju inte många skruvar det sitter uppe med så det är väl inget att fundera över....behöver ju inte släppa på alla skåp för att dom sitter ihop med varann utan det räcker att dela i så stora delar att du kan bära ut det....
 
Kan säkert fungera och skulle det vara någon som vill ha alla skåp, så får du ge lite rabatt. Huvudsaken att du slipper transportera bort skåpen.
 
Exakt och där sparar jag en HEL del tid med att hyra släp och grejer.
 
AnneFi
Ikeakök går direkt på blocket.
Jag lade ut överskåp och ett högskåp.
Hade över 20 som hörde av sig inom ett dygn.
Slapp köra iväg med det och fick en liten slant :)
Jag tog 100-200 kr /skåp med lucka.
fick betydligt mer för bara lådorna i högskåpet.
 
AnneFi skrev:
Ikeakök går direkt på blocket.
Jag lade ut överskåp och ett högskåp.
Hade över 20 som hörde av sig inom ett dygn.
Slapp köra iväg med det och fick en liten slant :)
Jag tog 100-200 kr /skåp med lucka.
fick betydligt mer för bara lådorna i högskåpet.
Oj! Var det bra skick på köket? Man kanske inte ska bli för girig nu, men bättre med 100 kr per skåp då? :)
 
Självklart skruvar man ner skåpen om man inte ska riva hela huset. IKEA-skåpen hänger ju normalt på två skruvar så skåpen bara är att lyfta av när man tagit ur skruvarna som håller ihop skåpsidorna.
De gamla skåpen är nog eftertraktade av vissa som behöver komplettera befintliga eftersom de inte säljs nya längre.
 
Nu blir jag lite osäker...är detta ett IKEA kök och är det den gamla eller nya typen isåfall?

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 2014-11-25 15.12.19.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är en stor vän av "bortskänkes mot avhämtning". Jag har sluppit ifrån en rejäl mängd arbete på det sättet.
 
  • Gilla
geekling
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.