Hej,

Har ett problem med mitt golv i källaren(betonggolv). Detta var belagt med en sunkig plastmatta som jag av olika anledningar inte ville ha kvar.Skall lägga klinkers men måste flytspackla detta golv innan.Nu till pudels kärna sliter upp matthelvete och slänger kvar på golvet blir limrester samt kokosnötsfiber kvar. Testa barkskrapa testa slipa med diamantslip(funkar men dammar nåt djävulisiskt) Limmet är vatten baserat då det löser upp sig med en sk tapetborttaggare(tar asssssslång tid) men nu undra jag om ni ha något tips att dela med er? Ursäkta språket men är en aning frustrerad då det skall bli min nya entre innan snön kommer:eek:.
 
T-röd.
Det luktar dessutom gott.
 
testat t-röd funkar inte men håller med luktar gott..
 
S
någon att få bort manuellt. slipa?
finns fräsar
 
C
Sanneringsfräs tror jag de heter. Åk till lämplig hyrfirma så kan de säkert ta fram en bra maskin till dej.
 
C
Saneringsfräs är nog det rätta begreppet för vad jag slarvigt kallade diamantslip. Antar att det är det TS redan testat? Håller med, dammar som satan men det funkar.
 
  • Gilla
S.Ramzi
  • Laddar…
Jag vet inte vad lösningen blev för dig, men jag skulle nog använda mig av en betongslip liknande myrstack snackade om. Festool har även en lite större och kraftigare maskin som jag tycker är mer (trevligare) att köra med, Hilti har en med 150mm skiva som är trevlig att köra golv med då slipskålen är större.
Googla på Festool SAF så får du se hur saneringsfräsen ser ut.
Vad du än väljer så MÅSTE du använda dig av en BRA dammsugare/stoftavskiljare. Kör du med diamantslip utan dammsugare så ger jag dig 30 sekunder sedan ser du inte andra sidan rummet... :)
 
Hyr en betonghandslip å dammsugare... Fixat på ett naffs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.