Hej, jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.
Kör diskmaskinen och disken blir ren och fin, dock så avger diskmaskinen en avloppslukt ifrån sig.Har kollat så det inte sitter något smuts i silen mm.. den är helt ren och maskinen tömmer även vattnet när man kör den. Men lyfter man på locket där vattnet ska gå tillbaka så står det i den. Antar att det är det som luktar avlopp. Någon som har ett bra tips till mig hur jag skall göra, eller är det bara att ringa till en firma som fixar? Mvh Mimmi.
 
M
Kör du eco-program? Vi hade problem med vår när vi körde mkt eco. Bytte till att köra normal disk lite då och då, och problemet försvann.

Men luktar det avlopp, så kolla även anslutning.
 
miksil skrev:
Kör du eco-program? Vi hade problem med vår när vi körde mkt eco. Bytte till att köra normal disk lite då och då, och problemet försvann.

Men luktar det avlopp, så kolla även anslutning.
Det låter som en god idé, dock kör jag näst intill aldrig på eco då jag inte finner att det blir riktigt rent då. Men ska försöka kolla anslutningarna lite närmre. Tack för ditt svar. :)
 
JA kolla anslutningen. Diskmaskinens avloppsvatten måste gå igenom ett vattenlås, annars kan elaklukt komma ur diskmaskinen.
 
A
Det kan bli bakfall från avloppet till diskmaskinen
Ev har du stop iditt avlopp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.