På TV4 Fakta har de två serier som heter "Ambulansförarna på Nya Zeeland" och "48 avgörande timmar". När de gör reklam för dessa serier spelas en låt i bakgrunden som jag gärna skulle vilja veta vad den heter.
Det är svårt att utläsa exakt hur texten lyder, men jag tror det är liknande det här:

You had me in your hands right from the start.
You say hold me right before you go.
Hold me because i need you so.

Jag har testat att googla dessa utan att hitta låten. Någon som vet vad låten heter?

Har bifogat ett ljudklipp.
 
Redigerat:
Har du inte testat Soundhorn?
 
Thomas59
Nyfniken skrev:
Har du inte testat Soundhorn?
SoundHound?

Tyvärr för orent ljud för att SH ska kunna identifiera låten.
 
Redigerat:
Jag får inte igång låten på min telefon.
Men har du testat Shazam? Den appen använder jag mycket.
Är det en "riktig" låt, eller är det en låt producerad bara för reklam hos TV4?
 
Maila tv4, brukar vara bra på svara!

Mvh fremax
 
T
tullemannen skrev:
Jag får inte igång låten på min telefon.
Men har du testat Shazam? Den appen använder jag mycket.
Är det en "riktig" låt, eller är det en låt producerad bara för reklam hos TV4?
Shazam klarar inte den heller, som sagt för mycket annat oljud i klippet!
 
Är det ts som lagt ut en efterlysning på "reklammusik.se" månntro?
 
[SKPG]Zamora;2128317 skrev:
Är det ts som lagt ut en efterlysning på "reklammusik.se" månntro?
Nej det är inte jag. Den personen hade dock inte fått några svar heller.

Har testat flera identifieringsprogram, men som vissa påpekat tidigare är det för mycket prat som stör så låten kan inte identifieras.

Har testat att maila TV4 men har inte fått något svar ännu. Så kan någon identifiera låter vore jag grymt tacksam :)
 
Inspelningen är ju inget vidare så det är väldigt svårt att identifiera texten...men det är mycket likt "Without You" med Ashes Remain. Dock tror jag inte att det är den, de textfragment jag kan höra stämmer inte.

Försök få till en bättre inspelning så är det större chans att vi kan hitta låten...jag brukar vara ganska bra på att göra det! (y)

Dessutom måste jag säga att jag är otroligt imponerad av Shazam i min dator! Den ligger och lyssnar i bakgrunden och så fort den känner igen en låt poppar den fram och talar om vilken det är...skitkul när det är reklam! :D Det går ju någon bilreklam nu där olika folk sjunger med i någon låt, hur falskt som helst...det fixade Shazam utan problem! Jag tror att den skulle fixa "din" trailer också om den spelades ur min TV men jag har tyvärr inte TV4 Fakta...det funkar dock lika bra om låten spelas i datorn så får du till en lite bättre inspelning så finns det chans!
 
Att få en bättre kopia någonstans vore bra. Men det känns som att det är lika svårt att hitta en annan kopia på låten som att jag lyckas få reda på vad låten heter.
 
I
Möjligheten finns att det är en låt skriven för ändamålet eller en nyinspelning av en gammal låt för att slippa betala stim-pengar. Då blir det knepigt värre.
 
Jag har själv letat efter den och skrev till dom härom dan och fick nu svar att den låten går inte att få tag på av privatpersoner, den är från något dom kallar för katalogmusik :( sjukt deprimerande då jag blev helt kär i den :(
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.