eller för höga villor?
 
O
<Villor i ett villa samhälle? gud näää... de kan väl inte vara möjligt....
Vad hittar ni på här näst gran(n)ar ?
:p ;)
 
Jag skulle låta arboristen ta bort grenen på ett korrekt sätt.. Men skulle inte betala för det själv - då jag inte vinner något på att ta bort den eg..

Däremot skulle jag kunna kompromissa med att ev betala halva kostnaden som en gest mot grannen..för att bevara god grannsämja! Det beror alldeles på hur stort problemet är för dem liksom..och vilken relation jag hade till dem.

Vi anlitade själva en arborist för att "städa" vår väldigt stora Björk (vid huset vi hade innan).. För att inte få framtida problem/skador hos grannen.. Trädet var helt friskt men vi hade ett dagis med lekplats i närheten av några stora björkgrenar och vi ville absolut inte riskera att nått skulle hända där (nått barn som fick en gren i huvudet osv) framöver om det blåste eller trädet började bli gammalt... Vi betalade det hela själva..plus bortforsling.. Det var samvetet som styrde..vi fick äta nudlar ;)

Med vänlig hälsning, Sandra
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Detta kommer leda till bråk...

Men om man har ett träd som man knappt ser som hänger över grannenstomt varför inte vara villig att ta bort hela trädet?

Grannen har problem med löv i hängrännorna och inte endast grenen som hänger över hans tomt. Själv skulle jag gärna komma överens med en granne som störs av mina grenar på sin tomt.

MVH
 
harry73
Det finns många anledningar att inte ta bort en ek som är mer en hundra år gammalt.
En av dom är att ts sa att han och grannen vill ha kvar trädet
 
  • Gilla
Snickerick och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.