Har vid nybyggnation av 2-plan hus och garage funderat på att att bygga ihop husets resp. garagets kortsidor.. Garagets storlek är tänkt till L 9,5 m x B 8,5 m. Ovanpå garaget (våning 2 m.a.o.) har jag tänkt en glasveranda i samma storlek. Glas från golv till tak på en långsida, glas ovanpå bröstpanel på lång- resp kortsidor.

Någon som har förslag till prisvärd fabrikant av glasverandan? Köpa utomlands? Oklart om vi satsar på tegel eller genomskinnligt "glastak". Har letat runt lite i forumen men inte hittat något riktigt adekvat.
 
Någon som har någon ide om prisvärda glasaltaner?
 
Sville: Anser du att altanglas.se också är prisvärda utöver att de är bra?
 
Vi har glasveranda - byggt av standard glasfönster ej öppningsbara ( merparten). Blir bra mkt bättre än alal 'system' som säljs och har man bra rabatter på fönster så blir det itne så fasligt dyrt helelr. Beror på hur och vad man resonerar runt en sådan tillbyggnad med....
 
Na glas ligger bra till prismässigt helt klart.
Man kan köpa det mesta man behöver där, från limträ, partier tak mm.
 
Återöppnar min gamla tråd då jag tänkte förmedla mina erfarenheter, så får ni själva bedöma hur seriösa NA altanglas på www.altanglas.se är.

Efter att ha fått goda svar i tråden skickade jag in en förfrågan enligt ovanstående till NA altanglas via deras webbsida nångång i juli månad. INGET SVAR, INGEN REAKTION!

Efter att ha väntat några veckor upprepade jag förfrågan via deras webbsida. INGET SVAR, INGEN REAKTION!

Fundersam över mottagandet (eller rättare sagt brist på mottagande) ringde jag dem och undrade vad som hänt/inte hänt. De förstod inte vad som hänt (ingen bortförklaring om semester e.d.) men bad mig faxa över material i stället.

Sagt och gjort; i skutet av aug faxade jag över skiss med förklarande följebrev. Jag väntade i över 3 veckor - just det. Ni har redan gissat det. INGET SVAR, INGEN REAKTION!

Den 22 aug ringde jag dem igen och undrade varför jag inte hört ifrån dem och om de inte var intresserade på att räkna på ett, som jag bedömmer, 6-siffrigt projekt. De bad att få mitt nummer och (kors i taket) när jag senare SAMMA DAG!!! befann mig i tvättstugan pratade de in ett meddelande på tfn-svararen där de sade sig inte kunna/vilja ge offert.

Det är möjligt att de har bra produkter till bra priser. Kunskap om hur man tar hand om presumtiva kunder har de av allt att döma inte.
 
Ledsen om mitt råd till dig inte blev bra.
Får se hur de agerar mot mig nu när jag ska kontakta dem om ett projekt. Ska bli intressant.
Vad köpte du för märke istället?
 
Tja Sville, det var ju knappast ditt fel att de har en minst sagt undermålig behandling av inkomna förfrågningar. Lycka till, säger jag bara.

Annars undrar jag hur den här branschen fungerar egentligen.
05-08-31 Utöver vad man kunnat läsa om tidigare i tråden faxade jag samtidigt samma skiss och förklarande text till Santex.

05-09-05 fick jag en mailkopia av Santex svar, originalet var ställt till en kontaktperson på Beijers. I detta mail ombads Beijers att kontakta mig, Någon sådan kontakt har emellertid aldrig etablerats, märkligt då jag både uppgivit hemtelefon (har tfn-svarare), mobilnr samt mailadress. Visst, jag kan väl ringa dem men tycker att det är försäljarna som har bollen just nu och att jag inte borde behöva jaga företagen mer.

05-09-16 pratade jag med en kontaktperson på K-rauta (också de återförsäljare av Santex) om att Beijers inte kontaktat mig. Han bad mig att vidarebefordra Santex Beijersmail till K-rauta, sedan skulle han ta kontakt med mig per omgående.

05-09-18 Vidarebefordrade Santex Beijersmail till K-rauta.

Sedan har inget hänt...Börjar bli luttrad, så flera goda prisvärda företagsförslag till vinterträdgårdslösningar mottages med tacksamhet.
 
Funderar på att köpa inglasning från Willab. Antingen deras WT35 med energiglas eller WT55 (isolerglas). Dock känns det lite som att köpa grisen i säcken på postorder. Någon som har erfarenhet av Willabs glaspartier?
 
Ingen erfarenhet av Willab...
...men Novoroom är mycket serviceinriktade. Dom var mycket hjälpsamma när vi byggde upp deras grejor och kunde svara direkt i telefon på monteringsfrågor. (Vi tyckte först att bruksanvisningen var lite klurig)
/Ulle
 
När vi byggde vårt uterum tog vi kontakt med Novoroom, Santex och den lokala glasmästaren. (Lindelöfs glas i Fritsla) Novoroom hörde aldrig av sig, Santex fick vi en offert ifrån och så även Lindelöfs. Från Lindelöfs fick vi samma pris på 2-glas energiglas som Santex kunde erbjuda för 1-glas dito. Dock inte med bruten köldbrygga i profilerna. Valet blev inte så svårt då vi tänkte oss kunna utnyttja uterummet även på den lite kallare tiden av året. Lindelöfs har även gjort aluminiumpartierna på en hel del av MC-Donalds restaurangerna, så de torde väl ej vara helt kass.
 
Återigen, prova med en snickare och så färdiga fönster.

Ett högt sexsiffrigt belopp för enkelglas ifrån firma med färdiga partier blev ett betydligt lägre belopp utan sex siffror med fasta fönster och snickare. OCH treglas!

Om Ni nu måste ha system så är t ex Technal inte så tokiga. Men dyra :-/
det är billigare att släppa modul å systemtänkandet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.