Skulle ju räcka med en fiber till byggahus-servern bara :)
 
ion skrev:
Ja det var ju "mer kött på benet", då verkar det ju vettigt. Det var en medial brist på information som fick mig att tycka det var dyrt. Det ska så klart till kraftigare don om många ska nyttja det, och de blir väl fler med åren.
En grej som vi använder flitigt är skype, fantastiskt att kunna krympa avstånden till sina nära å kära, fungerar det med ett sånt kollektivt wifi? Och wifikamera går det?
Nu låter det nästan som jag tänker flytta dit men så är det inte, det är bara ren nyfikenhet.
Att även personalen kan nyttja wifin är klart men det blir nog i så fall av privat karaktär, yrkesmässigt ställs väl krav på sekretess.
Jodå, det funkar om man projekterar nätet för det :)

Rent praktiskt så har man olika wifi-nät för olika användningsområden för att kunna hålla rätt säkerhets- och kvalitetsnivå beroende på vad användningsområdena är. För att kunna överföra integritetskänslig information krävs åtgärder både på nät- och programnivå. Det är inget hokus-pokus idag, de flesta sjukhus använder wifi idag för detta tex.
 
Näe, du har väl rätt.. vad ska lantisar med internet till?? Som någon 08:a uttryckte saken.
 
Ja, vad skall jag göra egentligen?
5,98 Mbit/s upp och 1,01 Mbit/s ner.
Dags att lämna detta jordelivet eller?

Det räcker ju i alla fall till för att beställa nya inkompetensskydd :surprised:
 
KnockOnWood skrev:
Ja, vad skall jag göra egentligen?
5,98 Mbit/s upp och 1,01 Mbit/s ner.
Dags att lämna detta jordelivet eller?

Det räcker ju i alla fall till för att beställa nya inkompetensskydd :surprised:
Idag ja, men så tunga med innehåll som websidor kommer att vara om bara några år, så hinner du kissa på dig innan du kommit till "beställ"-knappen. ;)
 
KnockOnWood skrev:
Ja, vad skall jag göra egentligen?
5,98 Mbit/s upp och 1,01 Mbit/s ner.
Dags att lämna detta jordelivet eller?

Det räcker ju i alla fall till för att beställa nya inkompetensskydd :surprised:
Kan du inte beställa ett några stycken till vår nya regering också, gärna med expressfrakt. Jag är gärna med och sponsrar.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Kan du inte beställa ett några stycken till vår nya regering också, gärna med expressfrakt. Jag är gärna med och sponsrar.
Man får dem gratis.
Det är bara att prata med distriktssköterskan :)

Men hjälper nog tyvärr inte mot allt.
 
Du tänker nog inkontinensskydd, det är inte riiiiktigt samma sak :D
 
mexitegel skrev:
Du tänker nog inkontinensskydd, det är inte riiiiktigt samma sak :D
Självklart.
Men det är så pinsamt så det låter bättre med inkompetens.
Speciellt om man som alla fullblods-strebrar redan har nått sin inkompetensnivå.

Vilket väl en del folk i regeringen också har gjort :confused:
 
Jag ska nog ringa distriktssköterska på måndag i alla fall :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag ska nog ringa distriktssköterska på måndag i alla fall :)
Gör det!
De är ofta riktigt gulliga :)

Enda problemet är att de brukar ha telefontid 08:00 - 09:00 :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.