Vi har en gammal emaljerad elspis (ugn och plattor), den är från 30-talet och fungerar fortfarande. Märket är Helios.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ha den någonstans, och jag funderar på att lägga ut en annons. Men jag har inte en susning om vad den kan vara värd - om ens något. Har ni någon idé? Vad kan vara ett rimligt pris?
 
Inte en krona skulle jag gissa på. Det finns överflöd av sådana gamla spisar i gamla stugor osv. De värmer dock upp plattorna jäkligt snabbt och hett blir det!
 
"Bortskänkes mot avhämtning" skulle jag tro, tyvärr. Själv skulle jag inte drömma om att koppla in en 80 år gammal elspis utan en totalrenovering.

Ett bra sätt att få reda på värdet är att lägga ut den på Tradera med 1kr utgångspris.
 
Jag anade att värdet var nära noll, men blev förvånad när jag kunde hitta i så många olika prisklasser på Blocket och liknande. Men det betyder ju inte att någon köper dem... :)

Att använda känns väl inte aktuellt - även om förra ägaren använde den fram tills för ett par år sedan - men kanske finns det någon som ser ett annat användningsområde. Själv är jag ju i alla fall svag för sådana gamla saker. :)
 
Om du känner någon som smälter tenn eller bly på hobbybasis så är det perfekt med en sådan spis. Iallafall om man har utrymme och tycker att en vanlig kokplatta inte räcker!
 
Jenny_P skrev:
Vi har en gammal emaljerad elspis (ugn och plattor), den är från 30-talet och fungerar fortfarande. Märket är Helios.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ha den någonstans, och jag funderar på att lägga ut en annons. Men jag har inte en susning om vad den kan vara värd - om ens något. Har ni någon idé? Vad kan vara ett rimligt pris?
Har du några bilder på den och var i landet finns den? Jag är på jakt efter en antik elspis men har ingen lust att betala fantasipriserna på Blocket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.