Har ni nå smarta tips på hur/var man förvarar bilhjulen bäst, där dom tar minst plats och är ur vägen.
Funderar på ett stativ på väggen där han kan sätta upp dom?

Tips och bilder tack
 
Jag har ett vertikalbaserat horisontalutrymmeseffektivt system.
Namnlös.jpg
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
drygt bara när man ska ha dom understa annars har det där funkat bra här hemma :)
 
Hej

Ta underredet från en gammal kontorsstol och stapla dom på det. Lätt att flytta runt när man behöver det.

//Calle
 
Elfakonsoller med rörisolering på

1416254566335-1724666812.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör däckhotell.... 595kr/år för att få dom tvättade, lagrade och monterade på bilen...det är det värt för att slippa tvätten och att hysa/snubbla över dom i garaget.... (y)
 
Remne skrev:
Jag kör däckhotell.... 595kr/år för att få dom tvättade, lagrade och monterade på bilen...det är det värt för att slippa tvätten och att hysa/snubbla över dom i garaget.... (y)
Får man fråga var du förvarar din till det priset? Jag har funderat lite på däckhotell, men inte kommit till skott. De ställen jag kollat på ville dock ha mer än priset du fått, fast per säsong.
 
Jag betalar 400kr per säsong för förvaring och byte d.v.s. 800 kr om året. Det är så vitt jag vet i billigaste laget. Däckia tar t.ex. 800 kr per säsong för samma tjänst.
 
Jag får nog pudla lite här ser jag :surprised:....visst är det per säsong och inget annat....
 
Elfa-konsoller kör jag med.
(kapslarna i mitten är till vinterhjulen, men det har inte blivit av att jag satt dit dem än)
DSC_0453.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör med 22mm spånskiva med fötter:
diverse029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen e de bara att lasta på en trave däck och flytta runt dom med säckkärran:
diverse030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BPhuset och 5 till
  • Laddar…
jag hade biltemas väggkrokar tidigare men har man 3 uppsättningar eller mer så tar det för mkt väggyta. Kör nu
på staplingsvarianten i friggebodan men funderar på att bygga något som är likt biltemas andra variant med hyllor
där man ställer däcken för att komma åt lättare
/
M
 
Frågan är ju vilken plats man har tillgänglig. Hjulen tar ju alltid upp en given volym. Olika varianter ger ju olika varianter av extravolym, som erfordras.
"Platt på vägg" -> stor väggyta och liten (ev. ingen) golvyta.
"Stående stapel" -> Liten väggyta och golvyta motsvarande 1 däck.
"Liggande stapel" ->Väggyta motsvarande x antal däcksbredder och golvyta x bredder * 1 diameter (om det inte hängs upp högt på väggen).
För min egen del var det bäst med "Stående stapel" för att få plats med trädgårdsmöblerna och då fick det bli Biltemas Däckställ 41290. Lite vingligt, men däcken torkar bra och ingen risk för deformation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.