C
Är ni säkra på att det där är CC Höganäs tätduk (FB4)? Den skall väl rollas med tätmembran?
 
De burkar jag hittar är Höganäs primer fb5 och tätmembran fb4
 
...och folien är ju märkt med CC och 1073 som Höganäs brukar vara... :)
 
Ska det vara nåt att ifrågasätta att det saknas 1,5cm eller ska man tro det blir bra ändå?
 
Jag vågar inte svara på det för skulle det sen hända något vill jag inte bära hundhuvud för det. ;)
Tycker bara det är konstigt när de kör denna varianten, att de inte viker ut väggens folie utan har lagt en remsa nertill.
Remsorna är ju svindyra jämfört med folien så de har man ju bara när man har kant i kant skarv vanligtvis.

Nog tror jag det blir tätt trots allt men ifrågasätta dem kan du ju alltid göra. :)
 
Men då ska jag höra med honom hur han tänkt helt enkelt
 
När det gäller LIP är folien för styv för att få en perfekt 90-graders vinkel, så därför använder man remsorna, kanske samma med Höganäs
 
C
Paul-Staffanstorp skrev:
...och folien är ju märkt med CC och 1073 som Höganäs brukar vara... :)
Mja, det är ju bara "C":et som syns och det kunde lika gärna vara en halv "CE"-märkning.
Och Dancerts certifikatnummer för CE-märkta tätskikt http://www.dancert.dk/29128,1?hilite=certificere verkar alla börja på 1073-C...
 
C
seven01 skrev:
De burkar jag hittar är Höganäs primer fb5 och tätmembran fb4
Ja det tyder ju på att det är CC Höganäs system de använder. Men har de någon annan tätduk än FB4? För den skall enligt de länkade instruktionerna förseglas med tätmembran FB7. Så vitt jag kan se.
 
Jag har inte hunnit prata med killen som gör badrummet än. Men här är någon till bild så länge...

20141113_092236.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



20141115_101359.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



20141116_215113.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Ja, 1073-CPR-312 är ju CC Höganäs och jag hittar ingen annan tätduk på CC Höganäs sida än FB4.
Har de verkligen missat att försegla duken!? Eller är det jag som är ute och cyklar?

P.s. ser ut som att de håller på att sabba ditt fina parkettgolv också ;)

P.s.2: Dessutom står det i monteringanvisningen att golv/väggduk skall sättas kant-i-kant med tätremsan ovanpå om man använder tätremsa istället för överlapp.
 
Redigerat:
Va tusan detta blir ju bara snurrigare och snurrigare. Nånstans vill jag tro att han gör rätt. Men skulle gärna få bekräftat på som är rätt först innan man ifrågasätter honom.

Haha golvet ska vi inte ha sen så det är inget som han ställt till med!
 
C
seven01 skrev:
Haha golvet ska vi inte ha sen så det är inget som han ställt till med!
Hu, helgerån att sabba ett fint stavparkettgolv. Om du skall riva bort det tar jag gärna hand om stavarna om de går att rädda någotsånär :)
 
Hoppas du inte ska lägga klick
 
C
Nu ser jag också på första bilden att halva remsan har grönt tätmembran och andra halvan grått!?!

Ser också skumt ut tycker jag.
Ingen som har koll på CC Höganäs produkter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.