Kika in bakom dörrarna i det USA-inspirerade huset innan det övergår till en ny ägare.

Du kan läsa artikeln här: En bit av Florida i Vårby
 
G
Fint hus, fel ställe!
 
Moving
Exakt, fel område, vem vill ha sina barn där med Vårby gård som närmaste granne?

Det fanns ett lika i Segeltorp nära Skärholmen, som var svårsålt för 7 mille.

En toa per plan är en brist.
Fastigheten har låga driftskostnader då både huset och poolen värms upp med fjärrvärme.
Jaså är fjärrvärme billigt?

Som vanligt saknas bra förråd.
Badrummet stämmer inte med ritning och bilder.
Ser ut som en magnet för tjuvar.
För samma pengar får man ett bra hus i typ Danderyd Djursholm.
Det där med utflyttade barn stämmer inte så bra med ett hus byggt för 4 år sedan.
- Det är Björn Westlund som har ritat huset, tillsammans med säljaren själv som är byggnadsingenjör i grunden. Deras äldsta son bor i Florida. Mycket av inspirationen kommer därifrån och de valde denna stilen för att de ville optimera utsikten över Mälaren. Men nu är barnen stora och har flyttat ut, så de har köpt en lägenhet istället och tänker spendera mycket tid i Florida, säger mäklare Krister Florin, Fastighetsbyrån.
http://www.byggahus.se/arkitektur/veckans-fredagshus-jatten-kullen
 
Redigerat:
OMG så osmakligt
 
Moving
Omg?
 
G
Och vad är problemet med att bo nära Vårby gård om man får fråga? Invandrarna eller?
 
Moving
gäst skrev:
Och vad är problemet med att bo nära Vårby gård om man får fråga? Invandrarna eller?
Det beror på vilka man vill att ens barn ska umgås med lokalt, när det kostar 15 miljoner. Var bor de som har 15 miljoner till en villa?
 
G
Knarkkung wanabee hus el. porrfilmshus från Florida. Pinsamt stillöst
 
Moving
Väldigt mkt fönster för att vara Florida och där har man utepool med tak.
 
G
Det enda som är pinsamt stil-löst är era kommentarer... Från snudd på rasistiska till jante...

90% av de fastighter som säljs är väl pinsamt stillösa, oxblodsröd hörnlädersoffa och furuskåp med den ena efter den pastellfärgen i sovrummen... När det äntligen sen dyker upp något annorlunda och någon som står för sin stil och bygger vad de vill ha kommer tycker jag det bara känns befriande och kul!

Jag har inte råd med 15 miljoner, knappast ens en tredjedel förmodligen men kul att se att någon statsar lite någon gång även i jantelagens land...
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Hur sjutton befinner man sig i "samma våglängd som vattnet"???
 
Du måste nog böja kroppen som en båge så avståndet mellan fötterna och huvudet överensstämmer med vattnets dito. Annars vet jag inte.
 
Jag skulle tro att han menar i samma nivå som Mälarens vattenyta och det måste i alla fall kännas ganska coolt.
 
Moving
gäst skrev:
Det enda som är pinsamt stil-löst är era kommentarer... Från snudd på rasistiska till jante...

90% av de fastighter som säljs är väl pinsamt stillösa, oxblodsröd hörnlädersoffa och furuskåp med den ena efter den pastellfärgen i sovrummen... När det äntligen sen dyker upp något annorlunda och någon som står för sin stil och bygger vad de vill ha kommer tycker jag det bara känns befriande och kul!

Jag har inte råd med 15 miljoner, knappast ens en tredjedel förmodligen men kul att se att någon statsar lite någon gång även i jantelagens land...
Så kan en mäklare försvara sig då det är ett fint hus på fel ställe.
 
Moving
b8q skrev:
Hur sjutton befinner man sig i "samma våglängd som vattnet"???
Vem skrev det?

Mäklare är ofta fantasifulla med det positiva och glömmer resten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.