Så här ser det ut idag.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det finns ju helt klart viss förbättringspotential där ;)
Lösningen som du har tänkt ser jättebra ut!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
maah skrev:
Det finns ju helt klart viss förbättringspotential där ;)
Lösningen som du har tänkt ser jättebra ut!
Haha det gör ju det!
 
Din rendering saknar fönstret vid trappan som finns med på din bild. Om det skall vara kvar så kan kanske ljusinsläppet bli lite lidande av utformningen kring ditt entré och källartrappsförslag. Annars såg det verkligen mycket bättre ut.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
roli skrev:
Din rendering saknar fönstret vid trappan som finns med på din bild. Om det skall vara kvar så kan kanske ljusinsläppet bli lite lidande av utformningen kring ditt entré och källartrappsförslag. Annars såg det verkligen mycket bättre ut.
Det stämmer, har inte tänkt på det faktiskt. Fönstret ligger i linje med kanten på källartrappen. Så det hindrar det direkta ljusinsläppet hela dagen då gaveln runt höger i bild är direkt söderläge. Är å andra sidan så är fönstret frostat och det är ett badrum innanför. Jag får helt enkelt se till att ha lite extra kräm i belysningen där inne sedan.

Tack för bra feedback!
 
Jävligt snyggt, gav mig en viss inspiration då jag också går i lite funderingar kring vår entré som är väldigt oskyddad idag.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Golv i lilla sovrummet halvvägs. Så här blir övergångarna mellan rummen:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu tog skruven slut, iväg till bygghandeln en sväng!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Synd att bilderna fram till sidan 31 inte fungerar :(

Man vill ju att projekt som det här sparas för många att se hela renoveringstiden :)
 
erik_n skrev:
Haha hade hoppats på att bli klar innan hon är gammal nog för hammare, spik och tång:cool:
Tji fick jag.... :banghead:
 
Hojte skrev:
Synd att bilderna fram till sidan 31 inte fungerar :(

Man vill ju att projekt som det här sparas för många att se hela renoveringstiden :)
Jag har flyttat domänen som de bilderna ligger på. Fotona finns kvar, dock på en annan server. Verkar inte gå att redigera i så gamla poster tyvärr... ska kolla med någon moderator vid tillfälle...
 
Redigerat:
Golvet blev nästan klart sent igår. Ville inte klyva sista brädan när familjen låg å sov, det får bli ikväll.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beställt dosor och flexslang idag, nästa steg: El.
 
Gillar skjutdörrar! Vi satte in en skjutdörr för några år sen, borde ersätta samtliga innerdörrar med sådana! Snacka om att det ökar möjligheterna till en vettig möblering av rummen.
 
  • Gilla
erik_n och 1 till
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Gillar skjutdörrar! Vi satte in en skjutdörr för några år sen, borde ersätta samtliga innerdörrar med sådana! Snacka om att det ökar möjligheterna till en vettig möblering av rummen.
Absolut! Håller med dig helt och hållet!

I det här rummet är det helt uteslutet med någon annan lösning. Dörren sitter mitt på en vägg och måste gå in i rummet. Att flytta dörren förstör hallen och delvis även sovrummet. Så detta blir den bästa lösningen.
 
Hojte skrev:
Synd att bilderna fram till sidan 31 inte fungerar :(

Man vill ju att projekt som det här sparas för många att se hela renoveringstiden :)
Nu är det löst :) Alla utom 3 bilder, som jag lyckats tappa bort :S
 
Elbutik.se är fansiken helt kanon! Beställde prylar igår vid lunch. Idag vid 11 fick jag SMS att jag kunde hämta ut på ombudet. Jag är nöjd :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.