Någon som kan ge mig tips på minsta möjliga elektriska transformator för halogenbelysning den skall vara så liten att jag kan få igenom den i ett hål på ca 25 mm
 
Tror det blir svårt att hitta något så litet.

Varför i all världen skall du ha in den i ett så litet hål?
 
för att spoten inte är större
 
Varför i all världen måste transformatorn in i samma hål som spoten? Normalt brukar transformatorn sitta någon annanstans.
 
RilleRock
Tomtebo skrev:
Varför i all världen måste transformatorn in i samma hål som spoten? Normalt brukar transformatorn sitta någon annanstans.
Plus att värmeutvecklingen från spotlihgten skulle överhetta trafon som skulle paja.
 
jag har då aldrig varit med om att en utanpåliggande spot avger så värme in i en burk som är så pass stor samt att trffon är byggda för att kunna hantera värme

Varför i all världen måste transformatorn in i samma hål som spoten? Normalt brukar transformatorn sitta någon annanstans.

Det är så att de går inte att placera den på annat ställe därav frågan det är bjälklag och diverse i vägen för den samt granpanel i tacket annars hade man kunna göra ett större hål och sedan fylla igen men det går inte i detta fall

Sedan vill man inte ha längre än max 2m kabel från trafo till spot pga störningar osv....
 
RilleRock
bimbosorken skrev:
jag har då aldrig varit med om att en utanpåliggande spot avger så värme in i en burk som är så pass stor samt att trffon är byggda för att kunna hantera värme
Varför skall du ha potta till en utanpåliggande spot? :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.