Vi är just nu i processen av att köpa ett gammalt hus med träfasad.
Vi fick nyligen veta att huset tidigare haft en tegelfasad, så nu undrar jag om man kan ta bort träfasaden och få fram den gamla tegelfasaden? Vilket skick kommen vi antagligen finna den i? Om den är förstörd med borrhål eller liknande, fungerar det att putsa fasaden då?
Är det här en bra idé, eller kommer det kosta mer än vad det kommer smaka?

Tack på förhand!
 
S
den kan vara som du skriver med många hål.
sen kommer den säkert vara skiten
 
Tror du att det hade fungerat att putsa den då? Hade man kunnat ta bort träfasaden själv, eller hade man behövt hantverkare till det?
 
S
zycho skrev:
Tror du att det hade fungerat att putsa den då? Hade man kunnat ta bort träfasaden själv, eller hade man behövt hantverkare till det?
har du hammare och kofot så klarar du det. men putsa skulle jag inte göra
 
finns det tegel under träfasaden? är det en tegelvägg eller en tunn fasadtegel som hänger på ?
 
Det är ett tegelhus som man satt en träpanel utanpå tegelväggen, så det är inte ett tunt fasadtegel under utan en massiv tegelvägg. Jag gissar att man satt träpanelen utanpå som en tilläggsisolering.
 
S
zycho skrev:
Det är ett tegelhus som man satt en träpanel utanpå tegelväggen, så det är inte ett tunt fasadtegel under utan en massiv tegelvägg. Jag gissar att man satt träpanelen utanpå som en tilläggsisolering.
mera vad dom som ägde huset tyckte var snyggt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.