Jag bor i ett enplans Myresjöhus med en vind som är helt outnyttjad. Den är isolerad på "golvet" med sprutad mineralull och diffusionsspärr mot bostadsdelen. Ventilation ut finns i nockarna i vardera ytterväggen. Eftersom vi behöver mer förvaringsutrymme funderar jag på att lägga in ett enkelt brädgolv på vinden. Funderar lite över eventuella risker med detta och om man riskerar att bygga in några fuktfällor genom att göra så? Vill inte ha några mögelproblem p g a man lägger in golv.. Nånting speciellt att tänka på när man lägger in golvet? Kommer vara en del strul med att lägga in några bjälkar som jag kan lägga golvplank på. De bjälkar som finns som man skulle kunna lägga golvet direkt på ligger nån decimeter under mineralullen och jag har ingen lust att trycka ihop ullen för att få dit golvet utan planerar att lägga bjälkarna så att gillet kommer några cm ovanför ullen.

Som sagt, undrar över ev risker med att göra på detta sätt eller om det är nåt speciellt jag ska tänka på?
 
Att lägga ett brädgolv gör varken till eller från, men fyller du vinden med skräp tappar du möjligheten att inspektera enkelt. Är det inte enkelt att inspektera blir det inte gjort.

Jag har ingenting på vinden av den enkla anledningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.