Jag har tagit in ett anbud på att bygga om ett förråd på övervåningen till 2 nya rum, ytan på rummen blir totalt ca 20-21 kvm (ca 3,5m x 6m), vi delar av det med en innervägg och får ett litet kontorsrum och ett lite större sovrum. Det blir ett fönster i det lilla rummet och två fönster i det stora rummet.

I anbudet har jag bett att det skall vara levererat så att det enda jag behöver göra är att lägga ett golv samt sätta upp tapeter och måla utvändigt. Firman som lämnat anbudet ser till att allt blir utfört, ny el samt omdragning av rör för element m.m. Ett befintligt element återanvänds, och befintligt tegel återanvänds och läggs tillbaka på kupan. (3 helt nya fönster och ett nytt element ingår i anbudet).

Jag har kladdat en "ej skalenligt bild" nedan som grovt visar förändringen. Anbudet för detta uppgår till 177.000 kr. Spontant känns detta lite högt med jag kan inget om sådant här.....kan någon säga att det verkar rimligt...eller högt (även om ni inte vet alla detaljer). Dem har inte specificerat arbetstiden i anbudet så jag vet inte hur många timmar dem planerat och till vilket pris. Har någon någon uppfattning om hur många timmar det kan ta att göra ett sådant här arbete??

untitled.jpg
 
Jo...lite kompletterande detaljer, detta är ett radhus, vi bor i mitten i en länga om fyra hus. I priset dem lämnat ingår inte den nya innerdörren som blir när man delar av till två rum. Jag fick det separat för jag har även tagit in uppgift på att byta samtliga dörrar/dörrkarmar på övervåningen. Dem lämnade därför alla dörrar i separat anbud. 16.000 kr för 6 st spegeldörrar med karm och foder.

Alla priser är inkl moms
 
Ja, jag borde låta dem som vet bättre svara på det här kanske men jag tycker att om takpannor och allt sånt ingår och inget extra som frakter, container mm tillkommer tycker i a f jag att det verkar vara ett hyffsat pris. Vad jag däremot reagerar på är priset på dina dörrar! Dyrt skulle jag säga -men det kanske är nåt "special" med dina dörrar? Sedan vet jag faktiskt inte så mycket om det här så andra har kanske mer att komma med till dig...

Hoppas det blir en fin ombyggnad å att du blir glad med resultatet!
 
pau skrev:
Om du bara fått ett anbud, blir mitt svar: ta in fler anbud!
Tycker spontant att det låter dyrt, ligger radhuset i dyrområde?
mvh
Peter
Ligger i Gävle!! Är inte så dyrt område
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.