FredrikR skrev:
Jag betalade dryga €24 från den eBaysäljaren jag valde.
UPS, skickas dom med, ja skickas skriver ja, dom var i Västerås på onsdagmorgonen och Borlänge under eftermiddagen.
Trots fullmakt på dörren har dom inte lyckats leverera på 2 försök... svårt att inte dumförklara någon när jag pratade med kundtjänst igår kväll... :mad:

Vi kan landa på en asteroid efter 10års resa eller nåt, men att hitta till en adress 10km utanför Borlänge centrum verkar värre.
Det är nog så att viljan att göra ett bra jobb saknas, det är som jag upplever det med vissa aktörer häromkring ser jag deras namn på frakthandlingarna så kan jag ta gift på att det går snett;)
Hoppas att dom får till det innan dom tar helg.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Jag betalade dryga €24 från den eBaysäljaren jag valde.
UPS, skickas dom med, ja skickas skriver ja, dom var i Västerås på onsdagmorgonen och Borlänge under eftermiddagen.
Trots fullmakt på dörren har dom inte lyckats leverera på 2 försök... svårt att inte dumförklara någon när jag pratade med kundtjänst igår kväll... :mad:

Vi kan landa på en asteroid efter 10års resa eller nåt, men att hitta till en adress 10km utanför Borlänge centrum verkar värre.

€24, hoppas du menar frakten, annars kommer du knappast få hem några bockar av den typ vi mest diskuterat, de ligger på dryga €85. :)
 
Redigerat:
Jorå, det var fraktsumman jag syftade på med €24. :)

Dom lyckades idag, på 3e försöket leverera, satt en lapp på paketet där chauffören skrivit att han noterat att paketet var skadat.
Lät som en maracas... båda bockarna trasiga visade det sig när jag öppnade paketet och fiskade upp dom. :(
Krossade på samma sida, upptill vid urtaget på ena sidan.

Ringde och anmälde skadan, och frågade hur lång tid det kan ta att lösa detta:
-tja.. 1-2veckor kanske.. 1 månad? Min kollega ringer upp dig på måndag, så får vi utreda hur detta har gått till...


S U C K ! ! :banghead:
 
FredrikR skrev:
Jorå, det var fraktsumman jag syftade på med €24. :)

Dom lyckades idag, på 3e försöket leverera, satt en lapp på paketet där chauffören skrivit att han noterat att paketet var skadat.
Lät som en maracas... båda bockarna trasiga visade det sig när jag öppnade paketet och fiskade upp dom. :(
Krossade på samma sida, upptill vid urtaget på ena sidan.

Ringde och anmälde skadan, och frågade hur lång tid det kan ta att lösa detta:
-tja.. 1-2veckor kanske.. 1 månad? Min kollega ringer upp dig på måndag, så får vi utreda hur detta har gått till...


S U C K ! ! :banghead:
Jag lider med dig, hoppas att dom löser det fortare än så.Det är väl inget att utreda, paketet är skadat lös problemet och utred efteråt!!!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Jag lider med dig, hoppas att dom löser det fortare än så.Det är väl inget att utreda, paketet är skadat lös problemet och utred efteråt!!!
Sant, borde inte behöva ta lång tid att lösa, om nu chauffören kommer ihåg att skrivit en lapp om att paketet var skadat.
Ska bli intressant att se hur UPS löser detta, ordnar dom fram 2 nya bockar, eller ersätter dom mig kontant?

UPS är verkligen sämst för tillfället, idag stod det 'in transit' när paketet lämnat Västerås, det har det inte gjort tidigare, en slump, eller har paketet aldrig lämnat terminalen förrän idag?

Dom får Posten och DHL att framstå som elit, tyvärr.
 
C
FredrikR skrev:
Ska bli intressant att se hur UPS löser detta, ordnar dom fram 2 nya bockar, eller ersätter dom mig kontant?
UPS får väl reda ut det med säljaren eftersom jag antar att det är säljaren som ordnat transporten och därmed har avtalsförhållandet med UPS. Att de öht är intresserade av att diskutera fraktskador med dig som mottagare ser jag som ett plus i kanten. Min erfarenhet med bl.a. Posten och DHL är att de är fullständigt ointresserade av att prata med någon annan än den som har bokat transporten.
 
Problem kan ju uppstå om det är mer än en aktör inblandad i transporten och skadan inte är dokumenterad. Men som cpalm skriver att du har inget avtal med transportören utan det har ju säljaren då borde tvisten ske mellan dom och kunden skall hållas skadelös.

Jag har den hårda vägen lärt mig att inspektera varje paket och notera minsta avvikelse på frakthandlingarna och kräva påskrift av chauffören/terminalarbetaren.
 
cpalm skrev:
UPS får väl reda ut det med säljaren eftersom jag antar att det är säljaren som ordnat transporten och därmed har avtalsförhållandet med UPS. Att de öht är intresserade av att diskutera fraktskador med dig som mottagare ser jag som ett plus i kanten. Min erfarenhet med bl.a. Posten och DHL är att de är fullständigt ointresserade av att prata med någon annan än den som har bokat transporten.
Ja ska bli 'kul' att se hur detta löses, och hur lång tid det tar.
Då jag talade med kundtjänst ang. att de 'inte hittat hit' dag 1 eller 2, så fick ja 'du får reklamera via säljaren, då den betalat för frakten...' i örat.
Trodde de skulle bli samma visa när jag ringde ang. det skadade godset.

Jag har som sagt aldrig råkat ut för detta, trots en hel hög med beställningar från hela världen.
Hur har de löst det för er dom drabbats av liknande?
Har svårt att tänka mig att UPS ordnar fram ett par nya/hela bockar?! :)
 
UPS kommer ev att ersätta säljaren men inte dig. Om jag vore du skulle jag skyndsamt kontakta säljaren och be om nya bockar alt. återbetalning. Detta då du just nu har betalat för bockar men ej har några och det enda anspråk du kan göra lär vara gentemot din säljare.

/K
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
kallun skrev:
UPS kommer ev att ersätta säljaren men inte dig. Om jag vore du skulle jag skyndsamt kontakta säljaren och be om nya bockar alt. återbetalning. Detta då du just nu har betalat för bockar men ej har några och det enda anspråk du kan göra lär vara gentemot din säljare.

/K
Jag skickade han ett mail tidigare idag, få se vad han svarar.
Jag skrev på engelska och hoppas han förstår det även när det blivit 'problem', jag skrev också att jag inte lägger nån skuld på han, utan på [insert bad word of your own]-UPS.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
UPS säger sig komma och hämta bockarna inom 5 dagar.
Sen ska de 'utreda' och ev. ersätta säljaren.

Säljaren verkar ha problem med mailen *host host* då han inte svarat på det jag skickade i fredags eller det nya jag skickade idag.

Det känns mindre bra att stå mellan UPS och en säljare med mailsvårigheter.
Men jag antar att det inte finns annat att göra.
Dock känns det inte som UPS borde ha det trasiga godset förrän jag har fått ersättning/nya bockar från säljaren!
Vad gör UPS med de trasiga?
 
C
FredrikR skrev:
Det känns mindre bra att stå mellan UPS och en säljare med mailsvårigheter.
Men jag antar att det inte finns annat att göra.
Dock känns det inte som UPS borde ha det trasiga godset förrän jag har fått ersättning/nya bockar från säljaren!
Se till att använda eBays "resolution"-funktion för att skicka meddelandena till säljaren så all korrespondens går genom eBay. Då kan du efter en tid få hjälp av eBay att föra tillbaka dina pengar om det inte löser sig, iaf om du använde PayPal.
Se till att du får en kvittens av UPS bara att de tagit hand om returen. Bockarna har väl inget värde för dig iallafall i nuvarande skick, annat än som bevis på transportskadan? Se till att dokumentera med foton innan du skickar iväg dem.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
cpalm skrev:
Se till att använda eBays "resolution"-funktion för att skicka meddelandena till säljaren så all korrespondens går genom eBay. Då kan du efter en tid få hjälp av eBay att föra tillbaka dina pengar om det inte löser sig, iaf om du använde PayPal.
Se till att du får en kvittens av UPS bara att de tagit hand om returen. Bockarna har väl inget värde för dig iallafall i nuvarande skick, annat än som bevis på transportskadan? Se till att dokumentera med foton innan du skickar iväg dem.
Tack!
Paypal - check
Skickade säljaren en kopia på mailet vid eBays medd. funktion.
Få se om det kommer svar nu.
 
Nyss knackade det på dörren, UPS kom och hämtade upp paketet.
Samma chaufför som levererade det trasiga i fredags.

Har startat ett ärende mot säljaren, som fortfarande har problem med mailen *host host*

Det minst ömtåliga jag beställt är det första paketet som ett fraktbolag lyckats haft sönder.
UPS chauffören hävdade att de INTE har GPS i bilarna, och inte heller telefon mer än i några få.
Om någon ringer är det mest troligt att detta görs från privat mobil.
Riktigt sjukt.

DSC_0754.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_0758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Få se hur det slutar. :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Tysken har fått igång mailen, och skickat ett par nya.
Han inväntade säkert UPS besked.

Men det verkar som sagt ordna sig - alla elaka tankar tas härmed tillbaka! :)

Tack för ebay-hjälpen, ni som kommit med tips och råd!
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.