Är det någon som har anlitat en trädgårdsarkitekt i Göteborgsområdet som ni kan rekommendera? Vi har en fullt uppvuxen villaträdgård men behöver hjälp med att planera för uteplatser, stenläggning och eventuell belysning etc och skulle även vilja få råd vad gäller val av växter.
 
thomasx skrev:
Jag har inte anlitat honom, ännu, men överväger att göra det.

[länk]
Tack för tipset!
 
Hur gick det med denna entreprenör?
 
Inte alls bra. I mitt fall påtalade jag missnöjet i hopp om att antingen få vad som utlovats eller lite rabatt, men jhag började med att säga vad jag inte var nöjd med för att ge honom en chans att föreslå lösning. Han blev dock skitsur och sa att det var mitt fel för att vi har barn som befann sig i trädgården samtidigt som honom. Han sa dock att jag var årets första vinnare av en fri trädgårdskonsultation. Den konsultationen har jag dock inte fått ännu... ;)
 
Sedan anlitade vi Göran Rosander. Mycket bra kille! Kom förbi och gjorde en ordentlig "gratis trädgårdsvandring" enbart för att kunna ge oss en offert. Dyrare men mycket bättre.
Rekommenderas starkt, är engagerad i trädgården, kunnig och trevlig.
 
Vad roligt att ni blev nöjda med Göran Rosander! Vi har fortfarande inte kommit till skott då köksrenovering och ommålning av hus etc kommit i vägen men kanske nästa år...

Har du lust att dela med dig av hur mycket det kostade samt vad ni fick för pengarna?
 
Misse skrev:
Vad roligt att ni blev nöjda med Göran Rosander! Vi har fortfarande inte kommit till skott då köksrenovering och ommålning av hus etc kommit i vägen men kanske nästa år...

Har du lust att dela med dig av hur mycket det kostade samt vad ni fick för pengarna?
Vi har en stor och komplex tomt, vilket nog gjorde att det blev lite dyrare än för de flesta andra, därför vill jag helst inte ange av vi betalade, eftersom det kan bli missvisande för de flesta, åt fel håll, så att säga ;)
Istället kan jag säga att det är klart prisvärt, om man ser till jobbet Göran lägger ner.

Vad man får bestämmer man mycket själv, i vårat fall har vi fått en planritning i ca A0-format, och mycket råd och tips. Göran har väl varit här 6-7 gånger och kollat runt, mätt, och pratat med oss. Sedan har han vid ett tillfälle varit här och hjälpt till att sätta corten-plåt, men det gick utöver själva planeringen, så att säga.

Vissa andra trädgårdar som Göran gjort, där han han börjat med att leverera en idé/planering, och sedan också genomfört hela anläggandet till färdig trädgård. Så han är flexibel kan man säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.