En montör var här och installerade en kamin. Efteråt visade det sig att den är repig. Vad kan man begära för ersättning? De borrade även upp ett hål på 40cm felaktigt, satte tillbaka gipset men det är ju ändå 15mm glipa runt på väggen (som är nymålad). Vad kan man begära för ersättning för detta?
 
Ivarnik skrev:
En montör var här och installerade en kamin. Efteråt visade det sig att den är repig. Vad kan man begära för ersättning? De borrade även upp ett hål på 40cm felaktigt, satte tillbaka gipset men det är ju ändå 15mm glipa runt på väggen (som är nymålad). Vad kan man begära för ersättning för detta?
Min contura var också repad på ena sidan. Då montörer uppmärksammade felet informerade han mig typ; Jag kommer tillbaka i veckan med ny sida - vilket han gjorde. Dvs 0 diskussion - 0 krångel.
Hålet i väggen låter inte helt toppen, men inte heller något som du inte kan fixa själv...
 
Det är en scanspis och det verkar inte som de kan byta ut någon del. Jag har varit i kontakt med firman vi köpte kaminen ifrån och de verkar inte vara villiga att ersätta. Men vad är rimligt? Visst kan jag reparera skadan i väggen men ska jag göra det "gratis"?
 
Kolla min andra tråd. Kunde inte ta bort denna..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.