Ska börja med att detta är första inlägget från min sida här och det hela kan därmed hamnat helt fel - ber om ursäkt för det i sådana fall.

Nåväl..

Står i valet och kvalet till att köpa ett hus. Det är inrökt sedan ca 30 år tillbaka och det rejält. Nu har jag vänt mig till lite olika saneringsfirmor för råd och offerter men alla säger olika så vänder mig till er här istället för tips och kloka råd.

Om jag köper huset är prio 1 att göra en ozonbehandling samt riva ut köket och riva ner alla tapeter. Sedan spärrmåla alla ytor innan nya tapeter, färg osv.

Min fråga här är därmed:

I vilken ordning bör allt ovan göras? Räcker det med ozonbehandling innan inflyttning för att sedan riva successivt under tiden man bor där?

Huset är så pass inrökt att man inte vill flytta in möbler, kläder m.m. i det skicket huset är i nu då det kommer sätta sig direkt.
 
S
jag skulle riva ut allt och renovera innan jag flyttar in.
röken sätter sig kraftigt
 
O
Risken finns att du måste riva ut allting innan du flyttar in.... Tror inte det går att köpa sig tid med ozon... Men jag är långt ifrån säker...
 
Inte ozon. Ozon förstör gummit i elkablarna vilket gör att det vittrar sönder efter några år. Du ska använda jonisering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.