Jag prenumererar på alla nya inlägg via RSS men ofta så kommer samma inlägg dubbelt i listan. Det har varit så ganska länge men jag har aldrig brytt mig utan tänkt att det är något fel med min RSS-läsare (thunderbird) men jag misstänker att det faktiskt är något galet med feeden.
Ena inlägget länkar till http://www.byggahus.se och det andra till http://mobil.byggahus.se. Tittar jag på nyheten som länkar till mobilsajten så är den tom i sitt innehåll men länken funkar.
 
Jag kör också rss, via feedly. Inga dubbelposter.
 
jtl skrev:
Märkligt... Med denna url: [länk] ?
Ja, precis den
 
Detta upprepas fortfarande med jämna mellanrum:
byggahus_2xpost.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som synes så går det tomma inlägget mot mobil.byggahus.se medans det andra (som har innehåll) går mot www.byggahus.se.

Hade det inte varit för att just websidan är olika och att mobil.byggahus.se är en ok länk till samma inlägg skulle jag helt klart säga att thunderbird gör fel men jag tror problemet finns i själva RSS-flödet.
 
Hmm.. det funkar för oss när vi testar. Pröva ta bort flödena från Byggahus och lägg till den på nytt. Eventuellt bör du även uppgradera till en senare release.

Edit: OBS! Det går inte att avinstallera programmet så vad ni än gör, installera det inte. :(
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Hmm.. det funkar för oss när vi testar. Pröva ta bort flödena från Byggahus och lägg till den på nytt. Eventuellt bör du även uppgradera till en senare release.

Edit: OBS! Det går inte att avinstallera programmet så vad ni än gör, installera det inte. :(
Thunderbird är redan senaste versionen, 31.2.0. Jag har tagit bort flödet och raderat den gamla mappen där de sparades. Skapat en ny (med nytt namn) och lagt på flödet igen. Återstår att se om samma fenomen dyker upp igen.
Det som gör mig fundersam är att weblänken är olika, har svårt att se att Thunderbird med någon magi skulle gissa att samma inlägg finns på två sidor och bara göra det ibland. Skulle dubbletterna vara identiska hade det inte varit någon tvekan om att problemet ligger i Thunderbird.

Avinstallera vad?!? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.