Ja i en källare är det stor risk att gipsskivorna blir blöta på baksidan det gäller även gipsbruk. Murarna har fått pippi att använda gipsbruk överallt bara för att det är smidigt att putsa med. Jag tror att det är en tickande bomb i längden. Nä vanligt putsbruk ska det vara i en källare.


aka skrev:
Menar du om fukten kommer utifrån väggen?

Vad jag saknar är några typ"renoveringsskivor" att bara sätta över det gamla så slipper man riva det gamla som dammar o skitar ner. Vi bor ju i huset. Åsså slippa detta med att putsa väggen efter kakelrivningen.
 
somelvis skrev:
Lycka till, men jag hade definitivt bilat ner det gamla kaklet och satt gipsskivorna direkt mot betongen / putsen. Jag gjorde ett badrum för en månad sedan och då rev vi gamla kaklet. Inte mer än någon timmes jobb totalt och man får en riktigt riktig konstruktion untan minsta tvekan om det är "fusk" eller ej.
Har du ingen bilmaskin så går det alldeles förträffligt med en för 249 kr på Jula, mejslar och bra borr medföljer.

Lycka till vilket det än blir.
Tack! Köpte en sån borr för 249 pix med 2 års garanti, gjorde hål i väggen för en källardörr på nolltid. Fick lite Hilti vibbar av den men lika bra lär den ju inte va. Men fria byten i 2 år så varför inte! Efter svaren här så kanske kaklet ryker i morgon,få se
 
Jag har två hyrehus i betong som jag håller efter och renoverar med en sådan.
Går hur bra som helst. Borrar i betong som en raket och kakel far loss blixtefort.
När man ska ha loss golvbrunnar och sånt så kör jag med en polares lite större Hitachi.
Det går med kinesen ocksås men inte lika fort.
Men hitachin är oduglig till finlir där kinesen är grym för att den tar såpass lite.

Tar du ner kaklet så ångrar du dig aldrig. Jag Lovar. ;)
 
Är det platon som gäller då?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.