Har köpt 6 PVC Drutex fönster från Entra Sverige, fönsteren ser bra ut, men då jag inte fick dom till avtalat tid, så får jag inte monterat dom på flera veckor. Han som tog emot min beställning ignorerar TOTALT att jag inte är nöjd, svarar INTE på mina synpunkter på att dom inte håller vad dom lovat. Jag frågade om en typ kompensation för detta om jag bestälde en altan dörr, och han sa att det ska nog gå bra att fixa något......men det gick hellre inte.....Så det värkar som om dom skiter i sina kunder efter åt att dom har handlat...... Mail1.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mail2.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lägger in bild på lite mailar så kan ni se själv.....som ni ser, så säger han INGET om at det blev fel någonstans, enda är at han kan ringa DSV......inte ens en liten ursäkt har jag fått....

Är det några andra som upplevt liknade?
 
Redigerat:
Har du lidigt någon ekonomisk förlust över förseningen och kan uppvisa kvitto på detta så har du rätt till ersättning. Annars så behöver de inte betala ut något till dig och inte heller göra något bättre pris på en altandörr fast det hade varit smidigt för dem.

Håller med om att de borde bett om ursäkt för förseningen.
 
Har inte forlorat något om jag väntar i 3 veckor med att få dom monterade....jag hade 3 st som var här för att hjälpa mig i v 44, och dom kan inte för i slutet på månaden.......men jag kan ju anlita en snickare om Entra betalar för det.........och det gör dom nog inte......
 
Skjermbilde.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ni ser, så VILL dom inte ens kommentera detta..........
 
Visst är det illa att det blir försenat men du har dessvärre inte rätt till en priskompensation eller att få monteringen betald av dem. Visst kan de be om ursäkt eller komma med en kort kommentar men jag upplever dig dessvärre inte som trevlig och ganska grinig (ta inte detta personligt) i ditt mail och då kanske det bara blir värre om de kommer med en haltaskig kommentar.

Men om du anlitar en ny hantverkare så kanske du får rätt till ersättning om den nya hantverkarens pris blir dyrare än första. Men jag vill minnas att man har en skylldighet att hålla nere ev kostnader enligt KKL. Men detta vet jag ej säkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.