Monterade ett Yale Doorman i helgen. Inte helt nöjd med slutblecket, passar inte alls ihop med fräsningen på det gamla Dorma slutblecket....

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska försöka hitta nån smart lösning på det. I övrigt är jag supernöjd än så länge!!
 
Menar du springan till vänster i bild?
 
Noseone skrev:
Menar du springan till vänster i bild?
Ja, blecket är ca 3mm för smalt åt båda hållen. Eftersom att det inte går hela vägen ut till karmens ytterkant så blir det skador på karmen när man stänger dörren.

MEN, jag hittade ett annat bleck i Assas sortiment som ska passa. Beställdes igår!
 
Finlira en fas på karmen och sedan måla med rätt kulör.
Det kan ju inte röra sig om mer en 1-2x45°
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Finlira en fas på karmen och sedan måla med rätt kulör.
Det kan ju inte röra sig om mer en 1-2x45°
Absolut, tanken har slagit mig. Å andra sidan kostade slutblecket 160kr och blir det som det "ska" vara :)
 
Sant, var det inte dyrare än så, så blir det nog billigare än köpa färg i rätt kulör + allt meck.
 
cust3000 skrev:
Sant, var det inte dyrare än så, så blir det nog billigare än köpa färg i rätt kulör + allt meck.
Precis så :)
 
Gick det inte att ha kvar det blecket som satt i karmen? Har för mig att det följde med 2 olika när vi monterade Yale i samfälligheten.
 
Noseone skrev:
Gick det inte att ha kvar det blecket som satt i karmen? Har för mig att det följde med 2 olika när vi monterade Yale i samfälligheten.
Nej, tyvärr inte. Det som satt var inte ett ASSA-slutbleck utan från Dorma. De ser olika ut och är inte kompatibla. :confused:
 
Kan du inte fräsa ur lite för blecket i dörrkarmen?
 
lorens skrev:
Kan du inte fräsa ur lite för blecket i dörrkarmen?
Jo det går säkert... Men nu har jag bytt till det nya och det funkar klockrent :)
 
Satt härom kvällen och funderade över vår entré. Källartrappen går ner under entrén och måste ha ett tak över sig...

Kom fram till denna lösning. Vad tycker ni?
:Users:Erik:Maxwell:output:HUSET2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nergång till källaren till vänster. Blomlåda med lite bambu/vass/gräs. Hängränna och stuprör inbyggt i tak/vägg. Spottar i taket...
 
  • Gilla
jeppeknaster och 2 till
  • Laddar…
En till vy:

entre2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ni får ursäkta den gryniga renderingen... Jag orkar inte vänta på att den skall bli klar :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Ser riktigt snyggt ut!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Mycket snygg lösning!
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.