Nu har jag nog gjort bort mig lite... :(

Har efter tips monterat en sån här vattenlåsvinkel ut ur vägg, både i badrummen och i köket.
vinkel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessa skjuts in i ett stående 50 mm rör med muff inne i väggen, men det som kommer ut är typ 50 mm invändigt och alltså special.

I badrummen blir det bra, kommer sätta en gummimuff så att jag kan trä i vattenlåsets 40 mm rör.

I köket vill jag ansluta vattenlåsets "adapter" till min väggvinkel.
muff.jpg
Problemet är att jag helst inte vill gå ner till 40 mm som i badrummet, utan såga av den där adaptern och använda 50 mm. Då borde jag gått ur väggen med en vanlig grå vinkel med 50 mm muff och inte med en sån där vattenlåsvinkel avsedd för badrum. :(

Finns det en lösning?
 
kulle
En dubbelmuff eller skjutmuff går ju att använda, men jag hade gått ner till 40 istället
 
kulle skrev:
En dubbelmuff eller skjutmuff går ju att använda,
Tyvärr inte, en sådan väggvinkel har på delen som sticker ut ur väggen en INNERDIAMETER på 50 mm istället för vanliga 50-rör som har ytterdiameter 50 mm. Det betyder att ett vanligt 50-rör precis går in i röret, men återstår då att få det tätt (och nej, silikon är inte ett alternativ...) :)
 
Krilleman
Du kan inte öppna upp ett hål i väggen och byta din vattenlåsvinkel till vanliga 50 böjar?

Det låter som den bästa lösningen enligt mig.
 
krilleman_215 skrev:
Du kan inte öppna upp ett hål i väggen och byta din vattenlåsvinkel till vanliga 50 böjar?

Det låter som den bästa lösningen enligt mig.
Det är klart jag kan, även om det inte kommer gå att få så fint sen. Men det kanske det är värt. Gillar inte att gå ner i dimension i ett kök där ganska mycket fett och skit ska passera
 
Krilleman
Men det behöver ju inte vara ett hål som är lika stort som skåpet i sig. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.