Hej!

Finns det ngn som har funderat på att måla taket svart eller mörk brun? Funderar på hur det ser ut att måla taket svart eller mörk brun och sen montera ngn slags ljus träkonstruktion (ngt "galler")?

Vet ni hur jag menar? Vad tycks?
 
Ngt sådant, bara monterat på en svart/mörk backgrund ...
 
  • Bsp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Varför den avskyvärda träställningen? Måla taket svart kan bli häftigt men varför sedan trä under?
 
Nja, visst kan det bli häftigt att måla taket svart.

Jag har sett en äldre, men speciell desigt i en modebutik (som snart stänger). Taet var mörkt, men det fanns också ngt slags "galler" sen ... det såg på ngt sätt kul ut ... ngt 70-tals design skulle jag tro ...
 
Ngn sådant, men mer glest mellan träreglerna/ träbitarna
 
  • desig.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej ja själv skulle jag inte gilla det men tycker du om det så kör...
 
Kromo skrev:
Okej ja själv skulle jag inte gilla det men tycker du om det så kör...
Nja, det blev vitt då :) ... men jag känner t.ex. till nya Mc Donlads restauranger där man har valt att måla taket svart ...
 
Har du mycket svart / trä kombination i övriga rummet? Som en "grej" att göra kan det bli lite snyggt, men jag misstänker att du behöver riktigt bra takhöjd och välkoordinerade möbler för att det totalupplevelsen ska bli bra.
 
Förstår inte riktigt hur du menar med träkonstruktionen, men jag har sett många fina inredningar med svart tak. Det är väl vanligare i USA och England skulle jag tro.

Så här:

svarttak_galler.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


svarttak_4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


svart_tak1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


svarttak2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade de här bilderna på remodelsita, som i sin tur hämtat bilderna från amerikanska mäklare.
 
Jag menar en sådan konstruktion. Ungefär samma konstruktion som på bilden ....
 
  • tak_tak.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Säger bara ujag. Nä inget för mig
 
Värt att notera på alla exempelbilder är, som jag påpekade tidigare, skaplig takhöjd och matchande möblemang. Har du det hemma så blir det OK.
 
Kromo skrev:
Säger bara ujag.
Ujag? Är det en arkitekt eller formgivare? Du får nog förtydliga om ditt inlägg ska tillföra något till diskussionen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.