Precis som någon tidigare här ville vi ha snygga strömbrytare till vårt hus från 1922. Standardbrytarna är ju hiskeliga, och tyvärr är ju de superdyra Renovabrytarna inte ett dugg finare(tycker vi). Nu har jag hittat dösnygga, och faktiskt riktigt billiga, strömbrytare på en engelsk nätsida. Där fanns ju ett helt annat utbud än här i Sverige! Frågan är - kan man använda dessa, eller har de ett annat system så att engelska strömbrytare inte är gångbara här?
 
LÄNK!!!
Är de CE-märkta kan de användas här. Däremot kan fästen mot dosa osv skilja!!
 
Klart läckert!

Tror ni det passar i ett hus från 79 med spånplatta i väggarna?

Det verkar ju som om de ska gå att använda i Sverige då vi är med i EU (enligt texten) befintliga dosor täcks över med mounting base block så det fixar sig. De var dock inte billiga men det kostar att ligga på topp.

Prototypen
 
De kromade tex borde passa superbra. De vi är intresserade av är de i bakelit - helt rätt i vårt hus. £12 är jättebilligt tycker jag. renovadosorna kostar ju nästan 500:- styck.
 
S
Ylva P skrev:
De kromade tex borde passa superbra. De vi är intresserade av är de i bakelit - helt rätt i vårt hus. £12 är jättebilligt tycker jag. renovadosorna kostar ju nästan 500:- styck.

500:- styck??? DET är ocker! På elbutik.se kostar en vanlig Eljo Renova, 1-pol/trapp, i svart utförande 92 spänn + 40:- för monteringsdosa för utanpåliggande montage. Bara det är ju lägre än £12 och då är nog fraktkostnaden lägre än från UK också.
 
Jag vet att de är billigare på nätet. Det sura är att vi har totalentr. på elen, och därför måste handla våra grejor av det företaget - om det inte gäller specialvaror som de inte kan få fram. Då får vi beställa själva!
 
Glömde skriva att jag menar vridmodellen av renova. trappen såg för modern ut, tyckte vi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.