Hej!

Jag har sett endel snygga garageuppfarter på nätet i betong som är formad som sten, verkar väldigt lättskött men kan dock inte hitta någon som utför detta kring Vimmerby med omnejd.
Och är det så att det är extremt dyrt därav inte så vanligt? Vad kostar tex betong per m3? och vad ska man beräkna för "djup" på gjutningen...formen antar jag enbart är vad den eventuella leverntör kan bistå med.
Färgning av betongen antar jag sker vid blandning elle rmålar man den sedan?
Alla tips är välkomna om underhåll, priser, leverantör, hållbarhet :)

/Martin
 
Jag fick en offert på ~50kvm garageninfart i mönstrad färgad betong för 40kkr inklusive rivning och bortforsling av befintlig asfalt. Sök på "markbetong", finns åtminstone en kille i Mjölby som sysslar med det.
 
Hej

Tackar för snabb respons, antar att rivning av asfalten tog lite tid + bortforsling så jag bör komma billigare undan om man hittar någon som utför det priset tycker jag dock är överkomligt då jag hört att asfalt ligger på ca 1000:-/m2 :)...hittade leverantör av betongen i VImmerby i alla fall www.geba,se och dem kunde tillhandahålla betongen + färga den! :) MEN dem utför ej arbetet utan måste hitta någon byggare som kan utföra arbetet och tillhandahålla formen....vilket inte verkar helt lätt.


..
 
Att asfaltera brukar ligga på ungefär 6-700 kr/kvm inklusive underarbete.
Gissningsvis så blir en betongyta något dyrare och ska du mönstra den så gissar jag att prislappen närmar 1000 kr/kvm. Givetvis spelar ytans storlek roll på kvm/priset.
 
78kkr för 120m^2 fick jag pris på för färgad & mönstrad betong,
då gjorde jag allt markarbete & formssättning själv,
så priset avser enabrt betong + arbete.
= 650kr/m^2 för gjutningen
 
hakaner skrev:
78kkr för 120m^2 fick jag pris på för färgad & mönstrad betong,
då gjorde jag allt markarbete & formssättning själv,
så priset avser enabrt betong + arbete.
= 650kr/m^2 för gjutningen
Ungefär dubbelt upp mot vad tex NCC tar för att asfaltera uppfarten.

Jag fick 115kvadrat asfalt inklusive finplanering av underlaget för 35000kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.