Johan Gunverth skrev:
Det är ju också väldigt smidigt att kunna ägna sig åt integritetskränkande verksamhet med denna funktion. Ett enkelt curl-script samlar snabbt ihop realtidsinformation om hur en användare rör sig sig i forumen, hur lång tid de tar på sig och vilka trådar de hoppar mellan. All min suspekta verksamhet loggas som normala besök. "Smidigt". ;)
Ta bort/låt vara borta skulle jag säga.
Vem som är inne i vilka forumtrådar visar vi bara upp för inloggade användare, inte för gäster. Det gör det inte så enkelt för ett script att ta reda på den informationen.
 
AndersMalmgren skrev:
Foliehatt level expert
Nu är väl jag själv jävligt trött på foliehattar i allmänhet och brukar får kritik av diton, så jag räknar mig inte på något sätt som en sådan. Att använda curl som inloggad användare går alldeles utmärkt om inte admin är med på noterna. Jag har deltagit i ett annat forum som led mycket av detta trots att admin skötte sig.
Min poäng är att användarbeteenden blir synliga för tredje part om varje tråd redovisar vem som besöker densamma. Känns inte helt OK i allmänhet, men kanske inte betyder något i praktiken för just detta forum.

http://forum.codecall.net/topic/45720-logging-into-vbulletin-using-curl/
 
Tack för länken Gunverth. Får väga in detta i bedömningen. Det var en nyhet för mig.
 
O
Själv föredrar jag en snabbare sida, före infon om vilka som är inloggade...
Men det kan förvisso ha sina fördelar med att se vilka som är inloggade,...
Jag är kluven....
 
Nu är ordningen återställd. Inloggade kan se vem som är inne i en tråd under Liknande ämnen samt se hur många som besöker hela forumet respektive de olika forumen på forumstartsidan.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Som ett led i att göra mobilsajten (och vanliga sajten) snabbare har vi idag tagit bort vem som är inne och läser en forumtråd (syntes tidigare längst ner i forumtrådarna). Våra tester visar att hastighetsförbättringen att ta bort informationen är stor (ca 25% snabbare sidladdning) och därför har vi gjort denna förändring. Saknar personligen redan informationen men önskar hellre en snabbare sajt (särskilt i mobilen) än att ha kvar informationen.

Hoppas ni har förståelse för att informationen tagits bort.
 
  • Gilla
Patrick E
  • Laddar…
Har själv aldrig ens tänkt på att det är bortavare sig tidigare eller nu. Föredrar snabbheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.