Denna fråga är det nog lite "hur långt är ett snöre"?-varning på! Har (snart) ett tvåvåningsradhus byggt i betong/lättbetong där det idag endast finns ett badrum och detta på nedre plan. Skulle allra helst, beroende på vad det skulle kosta, ha ett till badrum på övre plan där alla sovrum kommer att vara. Det finns en klädkammare på ca 6-7 kvm rakt ovanför det befintliga badrummet som skulle passa perfekt. Hur stort projekt är det att bygga ett helt nytt badrum och dra rör och avlopp mm? Allt finns ju redan rakt under men med tanke på byggmaterialet så är det väl risk att det måste bilas en del? Är det någon som har renoverat två badrum samtidigt, kan man hoppas på att priset blir lite lägre än om man skulle renovera dem vid olika tillfällen?

OBS, vill inte göra något själv utöver att riva ut det befintliga samt målning av tak/dörrfoder ungefär..
 
Jag skulle tippa på att det landar runt 220.000kr... Vi gjorde hyfsat nyligen om vårt befintliga badrum i Stockholm som var ca 4m2 och det landade runt 140.000kr. Då rev vi allt själva, svärfar som är rörmokare gjorde alla rör, vi skruvade själva upp alla möbler osv... Tog in några offerter där den vi körde på var i mitten i pris. De dyraste ville ha 185.000kr och den billigaste ca 115.000kr om jag inte minns fel. Badrum är en dyr historia.
 
Ja det är ju det :/ Man vill ju ha det bra och snyggt gjort också, inte värt att välja enbart efter pris. Har en tanke om att enbart ha toalett och handfat på övre plan, såklart behöver vatten och avlopp dras upp men med tanke på att man inte behöver tätskikt på väggar så borde det bli ganska mycket billigare, eller tänker jag fel? Då skulle vi kunna fixa tätskikt på golv samt klinker och målning själva, då är det egentligen rörmokeriet vi behöver hjälp med. Och bilningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.