Nu har jag det dilemmat arrangemang vi ska fixa badrummet. Jag skulle behöva ett byggprogram där jag kan rita badrummet.
Sedan så skulle jag behöva tips för på ena sidan av badrummet ska det få plats med en tvättmaskin, kommodo av något slag sedan förvaring för handdukar. Är inne på lite lantligt men inte för mycket då det är en bostadsrätt. Vill inte göra för mycket då vi ska sälja. Vi måste byta ut allt i badrummet. Några tips
 
Ska ni sälja så välj en hyfsat neutral stil. Typ vitt kakel, grå klinker, standardinredning. Inget som kostar för mycket eller den kommande köparen kan ogilla.
 
Jag hade också gjort så, och kanske kan ni välja en lite intressantare storlek på kaklet så ser det inte så "standard" ut, kanske 10x30 eller något som passar storleken på badrummet. Också en lyxig kran och mjukstängande toasits. Då känns det lyxigt utan att det blir så dyrt eller så speciell stil så att inte alla gillar det. Vi körde också vit fog på väggarna, dryg att hålla ren men känns lyxig!
 
Varför inte söka upp en lokal försäljare av kakel/klinker och kolla om de kan hjälpa dig.

Väldigt många åtminstone i denna regionen ritar oftast kostnadsfritt upp badrum till sina kunder. :)
 
Du får nog visa planritning om vi ska hjälpa med optimal placering.
Jag använder Sketchup, lätt att jobba med ,finns många modeller att ladda ner som placeholder för kommod, regndusch etc.
 
DSC_1740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



DSC_1739.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



DSC_1738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänk inte på det stökiga för vi renoverar i lägenheten.
Måtten på badrummet är 265*192 cm och höjd till taket 250 cm.
Nu är det den sidan där tvättmaskin står som jag vill ha tips hur jag kan ha.
Helst vill jag ha en snygg ek bänkskiva över tvättmaskinen och där jag ska ha handdukarna.
 
Tror det kam bli snyggt med en lång skiva som går från väg till vägg, med tvättmaskin och sedan en lång kommod. Då har ni massor med plats så ni inte behöver väggskåp, tycker personligen inte väggskåp är snyggt om de inte är infällda i väggen. Kör istället en spegel över bänk som den också går från vägg till vägg, kommer se lyxigt ut

Tänkte själv göra typ så nämligen
Visa bilaga 117784
 
Redigerat:
  • Gilla
twaldenryd
  • Laddar…
S
twaldenryd skrev:
Nu har jag det dilemmat arrangemang vi ska fixa badrummet. Jag skulle behöva ett byggprogram där jag kan rita badrummet.
Sedan så skulle jag behöva tips för på ena sidan av badrummet ska det få plats med en tvättmaskin, kommodo av något slag sedan förvaring för handdukar. Är inne på lite lantligt men inte för mycket då det är en bostadsrätt. Vill inte göra för mycket då vi ska sälja. Vi måste byta ut allt i badrummet. Några tips
om ni ska sälja snart. så tycker jag ni renoverar badrummet i onödan
 
Nu ska vi inte sälja just nu men ev till våren och vi måste fixa.
Nu kom jag på att kommodon är ju inte lika djup som tvättmaskinen. Det är ju inte snyggt om tvättmaskinen är utanför. Hur ska man göra då?
 
Du kan montera kommod i bänkskivan på samma nivå som tvättmaskin om du ser till att bänkskivan är ordenligt fastsatt, och sedan måste du även fixa en lösning för baksidan som normalt sitter i vägg
 
twaldenryd skrev:
Nu ska vi inte sälja just nu men ev till våren och vi måste fixa.
Nu kom jag på att kommodon är ju inte lika djup som tvättmaskinen. Det är ju inte snyggt om tvättmaskinen är utanför. Hur ska man göra då?
Ska ni bara byta möbler eller göra om hela badrummet? Är det bara en ommöblering det är frågan om tror jag inte att det är värt det. Det är ändå plastmatta och våtrumstapet...
 
Du kan ju välja ett köksskåp istället för en tvättkommod så får du bra djup på skåpet. O sen lägga en lös toppskiva och fälla in en ho.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.