C
305 skrev:
Sannolikheten att en nyckel till en tvättcylinder passar i en viss annan tvättcylinder är 1/2000.
Faktum är att den är betydligt större än så, iaf i Wascators system - där alla cylindrar med samma nummer har samma nyckel. Mycket praktiskt om man tappar bort nyckeln när cylindern sitter i tavlan eftersom den nya nyckeln passar i den gamla cylindern.
 
  • Gilla
305
  • Laddar…
Så vart kan man köpa en klassisk cylinder? Gärna i blå färg.
 
Redigerat:
Om du läser tråden så finns det några tips som du kan ta fasta på.
 
Köp till detta ockerpris och lämna ut till de boende mot en avgift motsvarande ockerpriset. Avgiften återfås vid flytt när cylindern lämnas tillbaka till föreningen, alternativt får säljaren ta betalt av köparen motsvarande summa och överlämna cylindern direkt.
Det är ju antagligen inte föreningsstyrelsen som tappat bort cylindrarna, snarare de boende.
 
O
I den föreningen jag bodde i hade vi wascator, de var inte så dyrt om man beställde några cylindrar samtidigt... Däremot om jag bara beställde 1 då kostade den nästan lika mycket som 5st....
så tokigt var det... men jag kom inte ihåg vad vi betalade...
Men det var mest för komplettering... så då fick medlemmen snällt betala om de slarvat bort nyckeln eller cylindern, (ingen skillnad då de ändå fick en ny cylinder)
 
Har beställt för 203kr från Ädelharts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.