Hej

Har just gått och blivit husägare. 1900-tals villa med krypgrund och källare under 1/4 av huset.
Nu till mina funderingar, vi är intresserade av att installera golvvärme i hallen och badrummet, ev i hela nedervåningen framöver. Men, golvvärme och krypgrund är väl inte det bästa vad jag läst mig till. Så hur går man till väga, vilka alternativ finns? Ingen aning hur det är isolerat i golvet än, ska väl till och riva upp och kika det oxå.

Sen finns det ingen inspektionslucka/ventilations galler till krypgrunden, vad bör man göra åt det?

Med vänlig hälsning, Viktor
 
Varför skulle det inte vara en bra kombination med krypgrund och golvvärme? Finns mängder med hus där förutsättningarna är sådana. Men golvvärme kräver ju tillräcklig isolering undertill.

Inspektionslucka är självklart bra att ha, fundera om det går att ta upp en sådan på lämpligt ställe, kanske i någon garderob, under en trappa eller dylikt (där det inte stör).
 
Inspektionslucka ifrån källaren kanske? Så hade jag i mitt torp som hade samma förutsättningar som ditt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.