Vi ska flytta till hus och alla vitvaror behöver bytas ut!
Vi har valt att bara lakera om luckorna måla kaklet köket. Men behöver köpa nya vitvaror

Kyl och frys (inte med vatten eller ismaskin)
Spis ( har inte kommit på någon bra lösning för häll och ungn tips?)
Fläkt
Diskmaskin
Tvätt-/torktumlare

Vi hoppas på att kunna få detta för runt 30.000kr rimligt? Kan man få ner priset om man köper allt samtidigt hos en återförsäljare och vilken återförsäljare är bäst?
Vilka märken ligger i toppen just nu?

Tack för svar!
 
Det här är ett stort ämne som man skulle kunna diskutera i timmar och det finns inget givet svar. Pratar man kvalitetsvaror brukar ju Miele ha bra rykte, men ska ni klara er på 30000 så får ni hålla er till det billigaste marknaden har att erbjuda skulle jag tro, och då får ni inte kvalitetsvaror.

Vad är syftet med vitvarubytet? Om de gamla varorna fungerar är det troligen billigast att köra dem tills de rasar. Nya vitvaror är ofta inte mycket bättre än gamla, bara lite energieffektivare men energibesparingen räcker inte för att motivera ett byte av ekonomiska skäl.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Det är nog ett önsketänkande med 30000kr. Kanske du kan nå kring 40000 för allt men då blir det nog inte några Miele.

Edit.

Säg en tia för kyl o frys och tvätt o torktumlare de e 20'
En tia för häll o ugn och en dryg 7:a för diskmaskin o fläkt.
 
Redigerat:
Enklast är nog att gå till en mindre handlare där dom är mer personliga och så ber ni om ett paketpris på allt ni vill ha, tror det blir svårt att pressa priserna hos dom stora drakarna om ni inte köper vid olika tillfällen då det är rea!

Annars byter man bara det som är sämst och köper kvalité saker och har en liten krisfond utifall att! Sen när cashen finns så köper man en till maskin.
 
Precis köpt spis, fläkt, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare, kyl och frys.

Spis med induktion och bland dom större ugnarna med varmluft. Electrolux
Diskmaskin, bäst i test i råd och rön med toppkorg. Bosch
Kyl och frys, mest volym invändigt och vettiga invändigt. Miele
Tvättmaskin. Bosch
Torktummlare, värmepumpstummlare, självrengörande kondensator. Bosch
Spisfläkt, cylinda trend.

Har inte papperna på vilka exakta produkter här nu men allt har gått lös på 38 000kr.

Har inte snålat men inte köpt det dyraste, grejerna är köpte hos den lokala handlaren samt på kampanj på meidamarkt.
 
Tack för alla svar!

Då har jag fått lite mer att gå på, bra att veta att det blir närmare 40.000:-

Allt är väldigt väldigt gammalt i huset därför vill vi byta allt och vi tänkte att vi antagligen kunde få en mängdrabatt om vi köpte allt.

Jag har fårt en offert på 32.000:- men då är de flesta varorna av märket Gram och det har jag läst inte ska vara något bra.

Tack igen och fler åsikter mottages!
 
Prisjakt använder jag alltid när något sällanköp ska göras
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=504
Plockade lite snabbt ihop det ni ska ha av Bosch produkter från en och samma handlare, stannade under 34000:- med utkörning.
Så 30000:- är nog lite svårt men går kanske om det finns någon kampanj.
 
dibb skrev:
Prisjakt använder jag alltid när något sällanköp ska göras
[länk]
Plockade lite snabbt ihop det ni ska ha av Bosch produkter från en och samma handlare, stannade under 34000:- med utkörning.
Så 30000:- är nog lite svårt men går kanske om det finns någon kampanj.
Det lät ju jätte bra! Vilken handlare var detta?

Det är närmare 30 än 40 och det uppskattas! Är bosch ett bra märke?

Tack för hjälpen!!
 
ikea har just nu kampanj på ugn+häll, köpte det igår
 
thestrut skrev:
ikea har just nu kampanj på ugn+häll, köpte det igår
Troligtvis måste vi ha en vanlig spis, jag har oxå hört att ikeas vitvaror inte är av bästa kvaliten! 😕
 
De billigare är Whirlpool och de dyrare är Husqvarna för tillfället.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Min personliga uppfattning är att Bosch är ett märke som är bättre än medel på vitvaror. Inte Miele klass, men heller inte Mieles oftast dyra pris.
Bosch och Siemens är samma invändigt oftast, men kan se lite olika utvändigt.

http://www.gransbygden.se/ var det jag kollade på, men det finns ju flera andra butiker och kedjor.
Ta er annars tid en timma med prisjakt, kan hjälpa mycket (och spara pengar).
 
AnneFi
injonil skrev:
De billigare är Whirlpool och de dyrare är Husqvarna för tillfället.
Och husqvarna tillverkas av electrolux väl
 
A
Husqvarna är i huvudsak Zanussi, fast det är ju också ett bolag inom Electrolux koncernen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.