Upp till 70 enheter
En fuktsensor vore kanon!
Vatten är underbart när det är där det ska vara, men en katastrof när det läcker!
/ulla
raslov@hotmail.com
 
Svar: Upp till 70 stycken

Det vore perfekt för oss som bor lite ensligt men ändå tyvärr haft en del "busliv" kring vårt hem, för att få det att se ut som om vi är hemma, även när vi inte är det.
 
Svar 2. 70st

Jag och min sambo har en gård på Öland. Eftersom huset är gammalt och vi inte är där på vintern behöver vi ett sätt att övervaka både luftfuktigheten krypgrunden och temperaturen i badrummet hemifrån. Med ett system som använder z-wave kommer vi också kunna unna oss lyxen att komma till en uppvärmd gård. Underbart att kunna sätta på ett stickproppselement från mobilen!
 
Rätt svar på frågan är 70 stycken.

Raspberry Pi 512 tilltalar mig som konstant lyssnar av musik på Spotify. Kunna bygga en egen webradio som kan fjärrstyras via mobilen låter som en perfekt lösning för mig.

Ett Z-Wave smart paket skulle verkligen förgylla min tekniktörstande vardag.
Exempelvis att på morgonen starta den förberedda kaffebryggaren för välbehövligt koffeinintag.
Det är bara fantasin och elanslutning som sätter det nya smarta hemmets gränser.
Man kan sköta all nödvändig belysning och förebygga mörka hems konsekvenser.
 
Svar: Upp till 70 st

När man bor ödsligt vore det bra att kunna ha tänt när man inte är hemma och att inte allt är kolsvart när man kommer hem om kvällen.
 
Ett smart hem z-wave paket som man sen kan köpa olika detektorer och sensorer till känns härligt lyxigt och skulle nog skapa lugn och trygghet över att kunna styra och bevaka husets olika funktioner
 
svar: 2. 70 st

Detta paket är min favorit då jag ska snart flytta till ett radhus så vore det toppen att hålla kolla på lite mer i hemmet och veta själv vad som händer om det blir kallare. och kunna stänga av vissa saker sm man har glömt.


bloodsband@live.se
 
Svar 70st

Har tidigare kört en Tellstick lösning här hemma, men efter att konstant haft en liten tagg i sidan från min kära sambo då den lösningen var allt annat än pålitlig fick den förvisas till den mörka garderoben. Har sedan dess tittat på en Z-wave lösning som är pålitlig, men då det är barn på planeringsbordet och renoveringarna är ett stående moment finns inte det ekonomiska utrymmet.
Att vinna det här kittet från i-Home skulle vara en fantastisk kick åt rätt håll!
 
Svar: upp till 70

Motivering jag gillar itach, men den får man ett heltäckande (typ) system som kan kontrollera produkter via IR. Det ger en mycket större möjlighet för en fungerande automatisering.
 
Svar: upp till 70

Jag kör ett litet system från verisure idag med 3 elenheter, men det är alldeles för låg frihetsgrad i hur man vill styra hemmet.
Jag hoppas på att kunna köra avancerad styrning med VeraLite's system efter vad jag läst om det!
 
Svar: Upp till 70st

Wow vilket häftigt system. Detta skulle vara kul att få montera i vårat nya hus!
 
Veckans vinnare är Breakman, som haft viljan men inte budgeten att köpa in teknikprodukter till hemmet. Nu kan du snart påbörja bygget av ett smart hem. Stort grattis!

Motivering: Skulle allra helst vilja ha Fibaro Home Center 2 vilket ger en bra grund att bygga det smarta hemmet kring och inte riskera att huvudenheten blir flaskhalsen som bromsar möjligheterna.
En vinst vore hur kul som helst och ger mig en lite chans att impa lite på min tekniskt ointresserade sambo som tycker att roliga-teknik-kontot kan vara 0kr.
 
B
Hur kul som helst, tack!
Bästa fredagen denna vecka... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.